19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان و‌ نوار غزه را به شدت محکوم کرد و خواستار واکنش مؤثر و بازدارنده جامعه جهانی و مجامع مسؤول بین‌المللی در قبال اقدامات تجاوزکارانه این رژیم شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۸ فروردین ماه به تجا‌وزات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و‌ نوار غزه واکنش نشان داد و این حملات تجاوزکارانه را شدیدا محکوم کرد.
به گزارش فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد امروز جمعه اقدام به حمله به نوار غزه کردند. در همین زمینه نیز سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد که در ساعات گذشته سه هدف در جنوب لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه مورد حمله این رژیم قرار گرفته است.
در همین خصوص سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران این حملات را که در تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی و‌ حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت، نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نیز نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر در قبال ملت مظلوم فلسطین خواند.
کنعانی همچنین خواستار واکنش مؤثر و بازدارنده جامعه جهانی و مجامع مسؤول بین‌المللی در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی شد.
به گزارش فارس، ناصر کنعانی پیش از این نیز هتک حرمت میجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز با اشاره به تماس‌های تلفنی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با برخی همتایان در کشورهای اسلامی و همچنین تماس با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و تأکید بر ضرورت تشکیل فوری اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی، یک بار دیگر بر ضرورت اتخاذ موضع قوی و منسجم دولت‌های اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ممانعت از تکرار هتک حرمت مسجد الاقصی و توقف اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :