19 دی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۹ فروردین) با ۶۴ هزار و ۹۲۳ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن با ۲۴ هزار و ۴۸۰ واحد افزایش به ۶۷۶ هزار و ۵۴۷ واحد و شاخص قیمت با ۱۵ و ۴۸ واحد رشد به ۳۹۹ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج ‌هزار و ۱۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۸۵۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۵۶۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲ هزار و ۳۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲ هزار و ۲۶۲ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲ هزار و ۲۳۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۰ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۱۰۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۶ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.
بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۴۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۶۹ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۹ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۷۷ هزار و ۲۲۰ نوبت بود.
پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :