سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۷۴ مورخه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با عنوان «اهداف پایداری‌ها از ایجاد دوقطبی در کشور» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

ایجاد «دو قطبی»های مخرب در جامعه خطری است که همواره بزرگان و دلسوزان کشور نسبت به احتمال وقوع آن هشدار می‌دهند. چرا که ایجاد دوقطبی به ویژه در مورد موضوعات فرهنگی و اجتماعی نه تنها موجب برداشتی غلط از باورهای فرهنگی اسلامی و ایرانی در کشورمان می‌شود بلکه کار را به جایی می‌رسد که مردم در کف خیابان با رادیکال‌ترین روش‌های ممکن به اثبات دیدگاه خود بپردازند. چنین شرایطی فضا را برای کسانی که قصد بهره‌برداری از این شرایط دارند مهیا و کشور را متحمل هزینه‌های بسیار سنگینی می‌کند. متأسفانه باید اذعان کرد این روزها دو جریان برای اهداف سیاسی مشخصی در پی آن هستند که از مسئله حجاب یک دو قطبی جدیدی در کشور باز تولید کنند. جریانات معاند آر یک سو و تندروهای داخلی از سوی دیگر در تلاش برای رقم زدن این دو فضا هستند.
در این ارتباط مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای سرگشاده به جوانان جبهه پایداری نوشت: مجبور هستم صریح و شفاف تحلیل این جریان خطرناک را از انتخابات پیش‌رو علنی و افشا کنم.
وی تصریح کرد: نگاهی به صحنه مواضع حزب پایداری و سابقه رفتار سیاسی آن‌ها در انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد که برنامه این گروه، دو قطبی‌سازی جامعه، دور کردن بخش قابل توجهی از مردم از نظام و صندوق‌های رأی و پایین آوردن سطح مشارکت، بی‌اعتبار کردن رقبای انقلابی بین رأی دهنده‌های باقی مانده و پیروزی در یک انتخابات با مشارکت حداقلی است و اسم رمز شروع این عملیات نیز عبارت‌هایی از قبیل «دفاع از ارزش‌ها» «مواضع وسط لحافی»، «مواضع صورتی» و امثالهم است. موضوع چندان پیچیده نیست فقط کافی است به آن فکر کنیم. چه کسی از اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند، بیشترین ضرر را می‌کند؟ آیا آن که بیشتر ضرر می‌کند، گروهی سوپر انقلابی (به تعبیر رهبری) نیست که تمام کارنامه‌اش بگیر و ببند با ادعای دفاع از ارزش‌ها است؟ بهترین راه برای رسیدن به اینکه هم کاهش مشارکت درست کنی و هم بین رأی‌دهندگان باقی مانده، صاحب رأی شوی، چیست؟
توانگر یادآور شد: این جریان تنها و تنها یک «دارایی انتخاباتی» دارد و آن «دوقطبی بر سر حجاب و مشارکت پایین» است.
این‌ها می‌دانند که در فضای غیر دوقطبی و مشارکت بالا از عرصه انتخابات حذف خواهند شد. پس توپخانه‌ای را تدارک دیده‌اند تا همه چیز را ویران کنند و در غیاب مردم بر سر ویرانه‌ها پرچم فتح بچرخانند. وضعیت امروز کشور، نشان می‌دهد که استمرار حضور این افراد چه عاقبتی را برای کشور رقم خواهد زد.

  • نویسنده :
  • منبع :