19 دی: سازمان هواشناسی برای آب و هوای ۷ استان طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هشدار قرمز صادر و اعلام‌ کرد: بارش‌های بسیار شدید در ۷ استان از روز چهارشنبه شروع می‌شود.
سازمان هواشناسی در هشدار قرمز اعلام‌ کرد: فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین شروع می‌شود و تا روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین در چندین استان با شدت زیاد ادامه دارد.
نوع مخاطره نیز رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اعلام شده است.
هواشناسی در روز چهارشنبه شرایط آب و هوابی قرمز را برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان پیش بینی کرده است.
روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین نیز در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری شرایط آب و هوایی قرمز اعلام شد.
بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق از جمله مخاطرات این سامانه است
هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو توصیه کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :