19 دی: رئیس‌جمهور آمریکا از نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کشورش خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده این کشور در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان در این خصوص اعلام کرد که «بایدن» این موضوع را امروز گفته است؛ اما نیازی به عجله در اعلام رسمی آن نمی بیند.
این در حالیست که شبکه تلویزیونی اِن بی سی در گزارش دیگری به نقل از وی اعلام کرد: قصد دارم نامزد انتخابات شوم، اما هنوز آماده اعلام آن نیستم.
بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی «پالتیکو / مورنینگ کانسالت» (POLITICO/Morning Consult)، تعداد زیادی از مردم آمریکا در صلاحیت جسمی و ذهنی جو بایدن رئیس‌جمهور کشورشان به منظور انجام وظایف خود تردید دارند.
نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از افراد مورد پرسش به توانایی‌های جو بایدن باور دارند.
نتایج نظرسنجی نشان داد که تنها ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بایدن -مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا- از سلامتی خوبی برخوردار است، ۴۶ درصد فکر می‌کنند که او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد و ۴۴ درصد معتقدند که وضعیت او باثبات است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۴۱ درصد از رأی دهندگان معتقدند که بایدن در مجموع قادر به هدایت و رهبری آمریکاست. از سوی دیگر، براساس نظرسنجی که توسط نشریه هیل انجام شد، شهروندان آمریکایی خواهان بازنشسته شدن بایدن هستند.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکایی خواهان بازنشسته شدن جو بایدن بعد از پایان دوره اول ریاست جمهوری اش هستند؛ نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۱ درصد از رأی دهندگان ایالات متحده می‌خواهند که بایدن در پایان دوره ۴ ساله خود کناره گیری کند و راه را برای فردی جدید برای ریاست دموکرات‌ها باز کند.

  • نویسنده :
  • منبع :