19 دی: سخنگوی کمیسیون اصل نود از حضور رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون اصل نود به رئیس سازمان انرژی اتمی متذکر شده تا در صورتی که بندهای خلاف قانون در توافق در حال انجام دارای مجوز از نهادهای بالادستی است، مستندات و مجوز آن به کمیسیون اصل نود ارائه شود.
علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود در مورد نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: این جلسه با حضور اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار شد؛ آقای اسلامی گزارشی از گفت و گوی‌های اخیر انجام شده بین مسئولین کشورمان با دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاونان آژانس و محتوای توافق در حال انجام با آژانس ارائه کرد.
وی توضیح داد: بر اساس گزارش ارائه شده برخی از بندهای توافق در حال انجام سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز نهایی نشده، خلاف قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. لذا مقرر شد رئیس سازمان انرژی اتمی گزارش کاملی از بندهای در حال توافق و  جزئیات توافق را در اختیار کمیسیون اصل نود قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در صورتی که توافق در حال انجام بین کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باشد، غیرقابل نهایی شدن است؛ کمیسیون اصل نود به رئیس سازمان انرژی اتمی متذکر شده تا در صورتی که بندهای خلاف قانون در توافق در حال انجام دارای مجوز از نهادهای بالادستی است، مستندات و مجوز آن به کمیسیون اصل نود ارائه شود.
خضریان در پایان گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی است. کمیسیون اصل نود، اجرای کامل و دقیق آن را از دستگاه‌های مسئول پیگیری خواهد کرد و هرگونه تخلف دستگاه‌ها از آن را براساس همان قانون به دستگاه قضایی ارجاع خواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :