یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جلسه یکشنبه هفته آتی کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.
لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر که روز یکشنبه (۲۷ فروردین) از سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت خواسته شده تا برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شود، گفت: مدت‌هاست که چند گروه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بنده هم عضو یکی از این گروه‌ها هستم درخواست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را داشتند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: کمیسیون در حال جمع بندی است و طبق آنچه که به ما اطلاع داده شده روز یکشنبه (۲۷ فروردین) وزیر صمت در جلسه کمیسیون جهت پاسخگویی به نمایندگانی که خواهان استیضاح هستند حاضر خواهد شد.
سیاهکلی یادآور شد: چنانچه نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیر قانع نشدند درخواست استیضاح در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
یکی از وعده های دولت سیزدهم ساماندهی قیمت خودرو بود که البته به اعتقاد نمایندگان مجلس کاری در خصوص آن انجام نشد و این موضوع از دلایلی بود که منجر به سوالات متعدد از وزیر صمت در سال ۱۴۰۱ شد و همچنین تا طرح استیضاح فاطمی امین نیز پیش رفت.
استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ چندین بار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با توجه به انتقاداتی که از جمله در خصوص عملکرد این وزارتخانه در حوزه خودرو مطرح بوده، در آغاز سال جدید نیز به دلیل سامان نیافتن این حوزه و افزایش قیمت خودرو و سرگردانی طرح واردات خودرو مجددا نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت را در دستورکار خود قرار دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :