19 دی: رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قارچ‌های خودرو در طبیعت، سمی و مرگ‌آور هستند و مردم به هیچ عنوان از آنها مصرف نکنند.
دکتر«علی منصوری» در گفت و گو با ایرنا، افزود: تمام قارچ‌هایی که در طبیعت پرورش می‌یابند سمی هستند و ممکن است برخی از آنها قابل خوردن باشند اما تشخیص آنها به سختی ممکن است، بنابراین از خوردن آنها باید خودداری شود.
وی بیان کرد: خوردن قارچ‌های سمی به طور قطع برای سلامت مضر است و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت فرد دارد.
رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه: فصل بهار زمان رشد انواع قارچ و داروهای گیاهی در بستر طبیعت است و مردم باید از مصرف روئیدنی‌های ناشناخته بپرهیزند.
دکتر منصوری افزود: قارچ سفید با عنوان «آمانیتا» فوقق‌العاده خطرناک است و خوردن آن موجب آسیب جدی به سیستم بدنی و حتی مرگ می‌شود.
وی بیان کرد: این نوع از قارچ سفید رنگ موجب می‌شود تا افراد به اشتباه آن را برای خوردن بچینند و مصرف کنند و تا زمان بروز علایم مصرف، افراد از سمی بودن آن مطلع نمی‌شوند و با اسهال و استفراغ به مراکز مراجعه می‌کنند که دیرهنگام است.
رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام قارچ‌های رنگی سمی هستند و افراد با مشاهده در طبیعت نباید به آنها دست بزنند.
دکتر منصوری افزود: در صورت مصرف قارچ‌های ناشناخته باید افراد به سرعت به پزشک مراجعه کنند و هرگونه تاخیر می‌تواند موجب اختلال کبدی و مرگ را رقم زند.
بهار سال گذشته در مناطق مختلف کشور، اخبار متعددی از مسمومیت با قارچ سمی در رسانه‌ها منتشر شد.

  • نویسنده :
  • منبع :