19 دی: وزارت امور خارجه از تحریف سخنرانی رئیس دستگاه خارجی کشورمان در سمرقند توسط روزنامه جمهوری اسلامی و سایت انتخاب انتقاد کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه اعلام کرد: انتشار بخش گزینشی و بنوعی تحریف شده (تبدیل سخنرانی به گفتگو با مقام طالبان) از سخنرانی وزیر امور خارجه در سمرقند توسط روزنامه جمهوری اسلامی و سایت انتخاب جای تعجب است.
عین این بخش از سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان به شرح ذیل است:
"همین امر درخصوص حقوق زنان و دختران نیز صدق می‌کند. گذشته از آن که در اسلام هیچگونه ممنوعیتی برای تحصیل و اشتغال بانوان وجود ندارد، در عین حال نگرانی‌های حکومت سرپرست برای فراهم آوردن زمینه‌های شرعی لازم برای این امر قابل درک بوده و بهمین دلیل جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشارکت مستقیم در تحصیل و آموزش دختران افغان، آمادگی خود را برای ارائه همه گونه کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به حکومت سرپرست جهت تامین شرایط تحصیل دختران اعلام نموده است. شایان ذکر است هم اینک نزدیک به هفتصد هزار دانش آموز و بیش از چهل هزار دانشجوی افغانستانی در حال تحصیل در مراکز تحصیلی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند....
جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که تحصیل دختران و زنان که یک ضرورت اسلامی و انسانی و مقدمه رشد و توسعه کشور و ملت‌ها است باید در افغانستان نیز شاهد رفع موانع باشد و به همین منظور مقدمات آموزش مجازی دختران با رعایت ملاحظات و شئون اسلامی و فرهنگی و تمدنی منطقه در ایران فراهم شده و آمادگی دارد با کمک سازمان ملل و همکاری حکومت کابل ظرفیت‌های علمی در افغانستان را گسترش دهیم."

  • نویسنده :
  • منبع :