19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آمار اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات از ۸۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۱ درصد رسیده است.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال «بله» خود گفت: همان‌طور که می‌دانید یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، پایان پروژه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت است.
وی افزود: اصلی‌ترین سیاست ادامه این پروژه در دولت سیزدهم رعایت هرچه بیشتر اصل عدالت در توسعه ارتباطی بوده است، به این معنی که استان‌هایی که در این پروژه درصد پیشرفت پایین‌تری داشته‌اند، در اولویت قرار گرفته و در آنجا کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در همین راستا با همت شبانه روزی همکارانم و همراهی اپراتورهای مجری در این طرح، از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا نیمه فروردین سال جاری تعداد سه‌هزار و ۴۲۵ روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت متصل شده‌اند که با احتساب این تعداد روستای جدید، آمار اتصال روستاهای بالای 20 خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات از ۸۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۱ درصد تاکنون رسیده است.
زارع‌پور تصریح‌کرد: عمده روستاهایی که پوشش اینترنت در آن‌ها برقرار شده است، جزو روستاهایی هستند که از نظر وجود زیرساخت‌هایی مانند جاده، برق و زیرساخت شبکه که الزامات ایجاد پوشش اینترنت است، در مضیقه بوده‌اند که این موضوع هم سختی و هم هزینه اجرای پروژه را به طرز قابل توجهی افزایش داده است. این مسیر همچنان ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :