19 دی: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امت اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان در حال وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی هستند و در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است.
محمدباقر قالیباف در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگارن اظهار داشت: دستگاه استکبار و رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده که با عادی سازی موضوع فلسطین برای رژیم صهیونیستی جعلی مشروعیت ایجاد کند اما همه آزادیخواهان جهان و همه امت اسلامی تلاش می کنند که اجازه این اتفاق را ندهند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ایران عزیز ما و مجلس شورای اسلامی و همچنین همه کشورهای اسلامی تلاش کرده اند هم در میدان مقاومت و هم در عرصه سیاسی این مسیر را ادامه دهند و از این رو امت اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان در حال وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی هستند که در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است.
قالیباف با اشاره به برگزاری نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین توسط اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (PUIC) گفت: چند روز قبل در این کنفرانس ویدئویی که ریاست آن نیز برعهده رئیس مجلس الجزایر است و کشورهایی نظیر ترکیه، بحرین و عربستان در آن حضور داشتند، بر این موضوع یعنی مسئله فلسطین تأکید شد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز هم در قانونگذاری و هم در مجامع منطقه ای و بین المللی به این موضوع پرداخته است و این موفقیت حاصل شده است که هیچگاه رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار نتوانسته اند موضوع فلسطین را محو کنند.
رئیس قوه مقننه درخصوص وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی در مجالس کشورهای اسلامی گفت: در امت اسلامی و در بسیاری از کشورهای مسلمان این کار در حال انجام است و در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است و دشمن نیز برای خنثی سازی این تلاش ها در حال فعالیت است، اما ما بدون شک این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز از چهارراه حضرت ولیعصر (عج) به سمت دانشگاه تهران در میان راهپیمایی کنندگان روز قدس حضور پیدا کرد. وی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران است.
  • نویسنده :
  • منبع :