19 دی: رئیس جمهور در پیامی درگذشت اندیشمند فرهیخته، دکتر عماد افروغ را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و به ویژه خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
سید ابراهیم رئیسی با تسلیت درگذشت اندیشمند فرهیخته و جامعه‌شناس برجسته مرحوم دکتر عماد افروغ تصریح کرد: این نویسنده و متفکر صاحب‌نظر، دلسوز و دغدغه‌مند با کنشگری علمی، فرهنگی و سیاسی متعدد، از جمله یک دوره حضور موثر در جایگاه نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، منشأ خدمات ارزشمندی شد.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت اندیشمند فرهیخته و جامعه‌شناس برجسته مرحوم دکتر عماد افروغ، موجب اندوه و تاثر خاطر شد.
این نویسنده و متفکر صاحب‌نظر، دلسوز و دغدغه‌مند با کنشگری علمی، فرهنگی و سیاسی متعدد، از جمله یک دوره حضور موثر در جایگاه نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، منشأ خدمات ارزشمندی شد.
اینجانب درگذشت این چهره برجسته را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و به ویژه خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت می‌گویم و در این ایام پر فیض از درگاه خداوند برای ایشان رحمت الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»
بر اساس این گزارش، عماد افروغ، نویسنده، جامعه‌شناس و همچنین نماینده اسبق مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بود.
وی سحرگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با بیست و سوم رمضان ۱۴۴۴ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

  • نویسنده :
  • منبع :