19 دی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها این هفته به صورت محدود در بخش‌هایی از غرب و شمال کشور در ساعات عصر پیش‌بینی می‌شود و از نظر دمایی نیز نوسان دما به صورت روزانه در محدوده افزایش و کاهش ۲ تا ۶ درجه انتظار می‌رود.
«صادق ضیاییان» روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت هوا گفت: امروز شنبه ۲۶ فروردین به جز بارش‌های رگباری در چند نقطه از ارتفاعات در هیچ منطقه‌ای بارش نداریم.
وی ادامه داد: روز یکشنبه در سواحل خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش داریم. روز دوشنبه در مناطق شمال غرب از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها خفیف است و به صورت محدود ادامه دارد.
ضیاییان گفت: در کرمان و هرمزگان نیز در روز دوشنبه در ساعت عصر انتظار رگبار باران داریم.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی سامانه بارشی گسترده این هفته وارد کشور نخواهد شد و تغییرات دمایی نیز محسوس نیست.
وی توضیح داد: برای روز یکشنبه نسبت به امروز در نیمه شرقی کشور کاهش دما خواهیم داشت هم چنین در استان‌های ساحلی خزر انتظار کاهش دما وجود دارد.
ضیاییان گفت: فردا یکشنبه از تهران تا غرب کشور به مدت یک روز افزایش دما را داریم و مجددا در روز دوشنبه اغلب نقاط کشور نسبت به فردا خنک‌تر هستند.
مدیرکل هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه در نیمه شرقی کشور انتظار کاهش دما و در نیمه غربی هم مجددا با افزایش دما مواجه است.
به گفته ضیاییان نوسان دما در این هفته در غرب و شرق کشور در محدوده ۲ تا ۶ درجه است.
وی هم چنین از صدور هشدار زرد دریایی برای امروز تا روز دوشنبه برای نواحی ساحلی شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان خبر داد.

  • نویسنده :
  • منبع :