19 دی: مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: وقوع تندباد چندروز اخیر به ۱۸ فروند شناور لنج و قایق صیادی پهلوگرفته در اسکله و حوضچه این بندر خسارت وارد کرده است.
عبدالله بویراتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعدادی از قایق‌ها از ناحیه بدنه دچار شکستگی و برخی از بخش موتور دچار آسیب شدند و لنج‌ها نیز دچار شکستگی در بدنه بخصوص از قسمت سینه شدند.
وی افزود: تعمیر و بازسازی مجدد قایق‌ها جدا از موتور، حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دربردارد که مالکان آنها انتظار و توقع جبران و مساعدت مالی دارند.
وی گفت: با توجه به اینکه قایق‌ها و لنج‌های موجود بر اثر حادثه غیرمترقبه دچار آسیب شدند، از فرمانداری و شیلات درخواست داریم به صیادان زحمتکش کمک کنند تا حداقل خسارت وارد شده به آنها جبران شود.
مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه بیان کرد: مستندات زیان‌های وارده به موتورلنج ها و قایق ها، جمع‌آوری و به فرمانداری در هفته جاری ارایه خواهد شد.
بویراتی افزود: باتوجه به اینکه تعدادی از لنج‌های تجاری بخصوص غیرساماندهی شده در کنار اسکله تعاونی صیادان مدت زمان زیادی پهلوگیری می‌کنند، امکان تردد قایق و لنج‌های صیادی به سختی و بیشتر مواقع امکان خروج از آنها سلب می‌شود و باید برای برون رفت از این مشکل چاره اندیشی شود.
مدیرعامل تعاونی صیادان اظهار کرد: همچنین خور این بندر از طرفی با شناورهای فرسوده درگیر و از طرف دیگر ظرفیت و گنجایش موتورلنج ها را ندارد و همین امر باعث می‌شود که در زمان بحران و حادثه، امکان امدادرسانی به سختی صورت گیرد و اتفاقات ناگواری برای شناورها پیش بیاید.
وی یادآور شد: تعداد ۱۳۵ قایق و ۱۷ لنج در شهرستان گناوه در امر صیادی فعالیت دارند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم به دریا از طریق تجارت و صیادی وابسته است.

  • نویسنده :
  • منبع :