19 دی: رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارزها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.
به گزارش سازمان مالیاتی کشور، داود منظور یکی از اهداف نظام مالیاتی را ایجاد شفافیت در فعالیت های اقتصادی دانست و گفت: به منظور دستیابی به این هدف در دوره تحولی نظام مالیاتی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات پالایش تراکنش‌های بانکی است که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در همین راستا از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی با برخی صرافی‌های معتبر، درآمدهای کتمان شده ناشی از خرید و فروش انواع رمز ارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ پنج هزار و 500 میلیارد ریال مالیات مطالبه و با قبول ایشان قطعی گردید که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال ایشان دریافت شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آنها را محدود می‌کند، تأکید کرد: بر این اساس، برنامه‌ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمدهای مالیاتی یکی از اساسی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی نظام مالیاتی در سال آتی است.
گفتنی است فرار مالیاتی آثار مخربی بر اقتصاد می‌گذارد که می توان به تأثیر آن بر رشد اقتصادی، توزیع درآمد، پس‌انداز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، افزایش تورم و... اشاره کرد. فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه، اجرای وظایف و مسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آنها را محدود می‌سازد.

  • نویسنده :
  • منبع :