19 دی: سازمان غذایی جهان تفاهم‌نامه‌ای را با هند امضا کرده که برمبنای آن این کشور متعهد شده تا ۱۰هزار تن گندم را به عنوان کمک بشردوستانه از طریق بندر چابهار ایران به افغانستان ارسال کند.
به گزارش خبرگزاری آوا، هند با برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد(wfp) قرارداد کمک‌های غذایی بشردوستانه به میزان ده هزار تُن گندم برای مردم افغانستان امضا کرده است.
این تفاهم‌نامه در بمبئی بین جی پی سینگ، دبیر مشترک بخش پاکستان، افغانستان و ایران در وزارت امور خارجه هند و الیزابت فاور، نماینده برنامه جهانی غذا در هند امضا شد.
فاور گفت: صمیمانه از دولت هند بخاطر کمک‌های غذایی به مردم افغانستان سپاسگذاریم. حمایت هند راه نجاتی برای خانواده‌های نیازمند بوده و بخش مهمی از کمک‌های برنامه جهانی غذا به میلیون ها نفر در سراسر افغانستان است.
سینگ گفت: بخش پنجم بر اساس کمک‌هایی است که قبلاً توسط برنامه جهانی غذا در افغانستان به آنهایی که بیشتر نیاز دارند تحویل داده شده است. هند به تعهد خود عمل کرده است.
این پنجمین بخش کمک‌های غذایی بشردوستانه هند است که از طریق بندر چابهار ارسال می شود. سال گذشته برنامه جهانی غذا با چهل هزار تُن گندم از سوی هند، به ۲۳ میلیون تن در افغانستان کمک کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :