19 دی: سخنگوی فراجا با اشاره به اینکه در راستای قانون حجاب ۱۵۵ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند، گفت: ماموران مجبور شدند ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را به علت بی‌توجهی به تذکرات قبلی، پلمب و پرونده قضایی تشکیل دهند.
سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه اظهار داشت: بی‌شک رعایت قوانین و ارزش‌های ایرانی- اسلامی، نقطه مشترک قاطبه مردم فهیم کشور است و بانوان بر اساس مسئولیت اجتماعی و تکلیف ایمانی، انسانی و شهروندی خویش برای جلوگیری از رواج ناهنجاری های اجتماعی و ارتقای سلامت روان جامعه نسبت به رعایت پوشش مناسب و در شأن و منزلت آنها، اقدام می‌کنند.
وی افزود: یقین داریم همه شهروندان ضمن عمل به توصیه‌های پلیس و دیگر سازمان‌های متولی فرهنگ عمومی در زمینه رعایت حجاب، در مشی و رفتارشان، حامی و مروجِ روح معنویتِ و پوشش هنجارمند در جامعه هستند.
سخنگوی فراجا افزود: پلیس به استناد قانون، به عنوان مجری و ضابط قضایی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه قضاییه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری مفاد قانون است؛ آشکار است که رفتار پلیس حتما متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خواهد بود.
وی گفت: پلیس، در مواجهه با معدود افرادی که قوانین را نادیده می‌گیرند، اعمال قانون می‌کند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح در ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظران پلیس ثبت و از طریق پیامک به اطلاع صاحبان آن رسیده است؛ که حدود ۸۴ درصد تمکین و صرفا پیامک دوم برای تعداد انگشت شماری که رعایت نکرده اند، ارسال می‌شود. پیامک دوم مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال و در صورت تکرار برای بار سوم خودرو متوقف و راهی پارکینگ خواهد شد.
سردار منتظرالمهدی ادامه داد: قبل از اجرای طرح، فرماندهان انتظامی استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با متصدیان و نمایندگان واحدهای صنفی و اماکن عمومی مبنی بر لزوم رعایت ابلاغیه‌های صادره در زیرمجموعه خود کردند که همکاری اصناف و رعایت متصدیان بی‌نظیر بود که در این زمینه جای تشکر و قدردانی دارد.
وی افزود: در تداوم اجرای این طرح، سه هزار و ۵۰۰ پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحدهای صنفی ارسال که ۵۳۲ تعهد الکترونیکی دریافت شد و ماموران مجبور شدند ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را به علت بی‌توجهی به تذکرات قبلی، پلمب و پرونده قضایی تشکیل دهند. در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد اندکی از هنجارگریزان به مراجع قضایی ارجاع شدند.
سخنگوی فراجا مطرح کرد: پلیس ماموریت‌های متنوع و متعدد دارد؛ از مقابله بی‌امان با سارقان، پیشگیری از سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل به مراجع درمانی و تلطیف سیمای شهر گرفته تا صیانت و حراست از جای جای کشور، از مرز تا کوچه پس کوچه های شهرها و صدها ماموریت مهم دیگر، همه و همه با هدف برقراری امنیت صورت می‌پذیرد که طبیعتا انجام و فرجام بهینه این ماموریت‌ها مستلزم حمایت و همراهی مردم است و اعداد و ارقام اعلام شده در بالا بیانگر غنای فرهنگی جامعه، هوشمندی و اخلاق مداری شهروندان است و به نمایندگی از سازمان بزرگ پلیس از شهروندان گرانقدر تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی گفت: انتظار می‌رود کماکان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، نخبگان، اساتید، هنرمندان، اصحاب رسانه، مراجع دینی و علمی؛ پیگیر وظایف نهادهای فرهنگ ساز در زمینه های مختلف اجتماعی باشند و خود نیز برای این مهم با استفاده از شیوه‌های اقناعی و ایجاد گفتمان و صمیمیت تلاش کنند.
 
  • نویسنده :
  • منبع :