19 دی: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از آغاز برداشت گل محمدی در سطح ۲هزار و ۵۸۰ هکتار از گلستان‌های این شهرستان خبر داد.
وحید انصاری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی تا ابتدای تیر ماه در گلستان‌های بخش کوهستانی شهرستان کاشان نیز ادامه دارد، گفت: سطح زیر کشت این محصول در بخش‌های برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی به ترتیب یک هزار و ۳۰۰، ۵۸۷، ۴۰۲ و ۲۹۱هکتار است.
وی افزود: متوسط عملکرد گل‌ محمدی در هر هکتار کاشان ۴.۲ تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۰ هزار تن محصول در کاشان برداشت شود.
انصاری با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار باغدار گل محمدی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: به طور میانگین هفت نفر کارگر در هر هکتار از گلزارهای گل محمدی در این شهرستان به کار گل‌چینی مشغول هستند.
وی، تعداد واحدهای گلابگیری صنعتی در شهرستان کاشان را ۴۹ واحد بیان کرد و گفت: ۲۶ واحد گلابگیری دارای مجوز از جهاد کشاورزی و ۲۳ واحد نیز دارای مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و ۶۸۰ واحد گلابگیری سنتی نیز در کاشان وجود دارد، افزود: گل محمدی این منطقه به لحاظ کیفیت و میزان اسانس دارای بالاترین و بهترین نوع اسانس است.
به گفته وی، شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است.
  • نویسنده :
  • منبع :