19 دی: کالین کال مشاور ارشد و دستیار سیاسی وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه برجام به سختی و با تنفس مصنوعی و کمک زنده است، بار دیگر با بیان هراس واشنگتن از پیشرفت برنامه هسته ای ایران اعلام کرد: ترجیح بایدن بر راه حل دیپلماتیک در قبال این مشکل است.
کالین کال، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگویی مجازی به میزبانی فارین پالیسی ادعا کرد: زمانی که برجام اجرا می شد، زمان گریز هسته ای ایران حدود یک سال بود. اکنون می توان این گریز هسته ای را در چند هفته تخمین کرد.
این مقام ارشد پنتاگون تصریح کرد: بنابراین ما درموقعیت خوبی قرار نداریم. جو بایدن رییس جمهور آمریکا به صراحت گفته است که ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نخواهد داشت.
دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی تاکید کرد: ترجیح بایدن بر راه حل دیپلماتیک برای این مشکل است. وی در عین حال مدعی شد: اما ما جایگزین های دیگری نیز در اختیار داریم.
اظهارات این مقام پنتاگون در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نیز بارها با تکرار ادعاها و بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن و نیز زیاده خواهی هایش در مذاکرات اعلام کرده اند  برجام در دستور کار نیست اما دیپلماسی همچنان بهترین راه در قبال ایران است.
آنها در عین حال در تداوم هراس واشنگتن از پیشرفت برنامه هسته ای ایران با ابراز نگرانی خود از پیشرفت های هسته ای ایران، مدعی هستند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاملا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

  • نویسنده :
  • منبع :