19 دی: نخست وزیر پاکستان گفت: احیای روابط میان دو کشور برادر جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در ماه مقدس رمضان بسیار خوشایند و سفر هیات‌های آنان به تهران و ریاض حامل پیام صلح و امید برای منطقه است.

به گزارش تلویزیون ملی پاکستان، «محمد شهباز شریف» دوشنبه شب در سخنرانی در مراسم ضیافت افطار با حضور سفرای کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد، افزود: ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت برای جهان اسلام است و خرسندیم که در این ایام شاهد نزدیکی تعاملات میان ایران و عربستان سعودی هستیم. 

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیران امور خارجه ایران و عربستان و آغاز روابط رسمی دو کشور، گفت: هیات‌های ایران و عربستان به پایتخت‌های یکدیگر سفر داشته‌اند که این اقدام پیام آور صلح و امید برای منطقه است. 

شهباز شریف تاکید کرد که پیشبرد این تحول و دنبال کردن اهداف آتی بسیار حائز اهمیت است و پاکستان صمیمانه از نزدیکی روابط تهران و ریاض استقبال می‌کند. 

وی گفت: ایجاد پل برای رفع اختلافات بین ایران و عربستان یک دستاورد قابل توجه است و پاکستان با خوشحالی و امیدواری این تحول مثبت را مشاهده می‌کند. 

نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از تشدید خشونت‌ها علیه مردم فلسطین به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: تهاجم رژیم اسرائیل در ماه‌های اخیر افزایش یافته و نیروهای اشغالگر با بی اعتنایی کامل از خطوط قرمز عبور کرده‌اند. 

در مراسم دوشنبه شب سفیران کشورهای مختلف اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی شرکت کردند. در حاشیه این برنامه «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و «نواف سعید المالکی» سفیر عربستان سعودی مصافحه کوتاهی نیز انجام دادند. 

نخست وزیر پاکستان پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک تهران - ریاض، گفت: پاکستان قدردان تلاش‌های ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است.

  • نویسنده :
  • منبع :