19 دی: عرضه ربع سکه از هفته گذشته و با دستور رئیس کل بانک مرکزی متوقف شده و در این روزها آخرین نرخ کشف شده آن نیز تغییری نکرده است.

عرضه ربع سکه به صورت حراج چند قیمتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ۱۵ فروردین ماه آغاز شد و در نخستین روز این حراج، میانگین قیمت کشف شده ربع سکه به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. 

البته در روز نخست و روزهای بعد از آن استقبال چندانی از خرید ربع سکه در مرکز مبادله از سوی صرافی‌ها نشد و تعداد کمی معامله انجام شد که به گفته مسعود توکلی - معاون بازار مرکز مبادله ایران- دلیل آن این بود که برای مشارکت صرافی‌ها در حراج‌های ربع سکه مقدماتی وجود دارد که باید انجام شود اما بسیاری از آن‌ها این مراحل را هنوز طی نکرده‌اند. 

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صرافی‌ها باید نماینده رسمی خود را با وکالت محضری به بانک مرکزی معرفی کنند تا بتوانند ربع سکه‌های خریداری شده خود را از خزانه تحویل بگیرند. 

چند روز بعد محمدرضا فرزین –رئیس کل بانک مرکزی – از توقف عرضه ربع سکه در مرکز مبادله خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته ربع سکه البته در مرکز مبادله عرضه شد اما با توجه به اینکه روش آن مناسب نبود، جلوی آن را گرفتیم. 

از همین روز به بعد قیمت ربع سکه در سایت مرکز مبادله تغییری نکرد و توقف عرضه رسما آغاز شد. البته به نظر می‌رسد که معاملات ربع سکه مجددا در مرکز مبادله از سرگرفته خواهد شد و روش جدیدی در عرضه آن اجرا خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :