رئیس جمهور با بیان اینکه پیام نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند، گفت: کوچکترین اقدامی علیه کشور توسط دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.
سید ابراهیم رئیسی صبح روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان نظامی و امرای ارتش گفت: امروز ارتش دلاور شجاع و قهرمان ما در عرصه های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش های منطقه ربوده است و همگان به این امر معترف هستند.
وی افزود: ارتش ما امروز ارتشی مجهز و به روز و به هنگام است؛ ارتشی که از تجهیزات پیشرفته برخوردار بوده و این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش بومی شده است در حالی که در برخی از ارتش ها و نیروهای مسلح، تجهیزات وارداتی حرف اول را می زنند، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش روز و توان داخلی تجهیز شده است.
توان نظامی ایران به نفع منطقه است
رئیس جمهور ارتش را سد محکمی در مقابل عناصر ضد انقلاب و گروه های تکفیری و اشرار توصیف کرد که هم مرزبانی و پاسداری از مرزهای ایران را برعهده دارد و هم در اقیانوس ها از منافع کشورمان پاسداری هم و امنیت را برقرار می کند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز مردم احساس یکی بودن را با ارتش دارند، اظهار داشت: ارتش و سپاه به نام ایران پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ پیام ارتش و نیروهای مسلح و آن است که نیروهای فرامنطقه ای هر چه روزدتر منطقه را ترک کنند زیرا حضور ایران امنیت ساز است و حضور نیروهای بیگانه امنیت را تهدید می کند.
رئیس جمهور با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح ایران و ایستادگی آنها در برابر اشرار و تروریست ها که سبب شد امنیت در منطقه فراهم شود، تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران و توان نظامی آن حتما به نفع منطقه است و امروز ارتش از این امنیت حراست و پاسداری می کند.
آیت الله رئیسی گفت: امروز مردم با همه نیروهایی که پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند، احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است.
نیروهای فرامنطقه‌ای، هرچه زودتر منطقه را ترک کنند
رئیس جمهور ادامه داد: خدا باوری اندیشه دفاع از مردم و وطن و حفظ ارزشهای الهی و ایستادگی و مقاومت را ایجاد می‌کند و ارتش ایران در دنیا افتخار دارد که ولایت مدار است و تحت زعامت جانشین امام عصر خدمت می‌کند و دستور و فرمان او را که فرمان الهی است را به جان می خرد.
آیت‌الله رئیسی در بیان پیام روز ارتش برای کشورهای منطقه و فرامنطقه این گونه بیان کرد که پیام روز ارتش پیام، صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است و هر دستی که بخواهد امنیت برای منطقه را حفظ کند محکم می‌فشارد. اما پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند. اما حضور نیروهای سرافراز ما به امنیت منطقه کمک می‌کند.
وی هشدار داد که نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خود و به نفع منطقه است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند اما نیروهای مسلح ما در هرکجا از منطقه هستند امنیت ساز هستند. نیروهای مسلح ما در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند. اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند. قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است.
رئیس جمهور ارتش جمهوری اسلامی را افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی دانست و آسمان کشور را از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را عنوان کرد که این افتخار، حضور و شجاعت مثال زدنی است.
آیت الله رئیسی این را هم گفت که نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند که جای شکرگزاری و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح را دارد و همه کسانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.
کوچکترین اقدامی علیه ایران با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود
آیت الله رئیسی تاکید کرد: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.
رئیس جمهور در ادامه با طرح چند پرسش از جمله اینکه نیروی مسلح ما در مقابل تروریست‌ها چگونه از حضور اشرار و نیروهای تکفیری در منطقه با تمام وجود و با فرماندهی سردار شهید سلیمانی جلوگیری کرد؟ پاسخ داد: بر هیچکس در منطقه پوشیده نیست که چطور نیروهای مسلح ما برای تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایستادگی کردند. امروز ما شاهد بکارگیری تجهیزات پیشرفته‌ای در ارتش هستیم که این همان جلوه ما می توانیم است. ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهدیدها و از همه کاستی‌ها برای کشور فرصت می‌سازد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید به اینکه که ارتش جمهوری اسلامی به مردم عشق دارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد گفت: ارتش امروز پشتوانه امنیت کشور است و هرجا حادثه ای در کشور پیش می آید ارتش در کنار ملت است.
آیت الله رئیسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار عنوان کرد و گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران مرزبانی از مرزهای کشور را به عهده دارد و حتی در اقیانوس‌ها از منافع ایران پاسداری می‌کند و مردم این زحمات را می بینند.
وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان امنیت، آسایش و زندگی آرام ملت و پاسدار انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای انقلاب اسلامی است و خانواده معظم شهدا بدانند که اگر تا امروز آثار خون شهدای آنان توانسته در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کند، ارتش و نیروهای مسلح ما این مسیر را ادامه می‌دهد.
رئیس دولت سیزدهم همچنین در بخش دیگری از سخنان خودگفت: امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند تا دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.
بر اساس این گزارش، مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش صبح سه شنبه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه می‌روند و همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در می‌آید.
اجرای نمایش پروازی توسط جنگنده بومی کوثر در مقابل جایگاه بخش دیگری از برنامه‌های رژه ۲۹ فروردین امسال است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :