19 دی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور جوی آرام داریم، اما در روز جمعه به دلیل گذر امواج متناوب سطوح میانی و نه ورود سامانه بارشی گسترده، بارش‌های رگباری را در بخش‌هایی از چند استان خواهیم داشت.
صادق ضیاییان امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور توضیح داد: بارش‌های رگباری امروز در ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.
وی درباره خبر مربوط به ورود سامانه بارشی به کشور در روز جمعه نیز گفت: فعلاً در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم، سامانه بارشی که اعلام شده روز جمعه وارد کشور می‌شود در شکل گذر امواج متناوب سطوح میانی است، سامانه بارشی گسترده و حجیمی نیست و فقط موجب ایجاد ناپایداری و رگبارهای بهاری در برخی مناطق خواهد شد.
به گفته ضیاییان فعلاً نقشه‌ها از روز دوشنبه هفته آینده شروع بارندگی گسترده را نشان می‌دهند.
وی گفت: احتمال تغییر نقشه‌ها و سامانه‌های جوی در بهار بسیار زیاد است، اما سامانه‌ای که بارش‌های آن چندین استان را در بر بگیرد روز دوشنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود.
بر اساس اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه انتظار رگبار باران را در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه جنوبی کرمان و شرق استان فارس داریم و برای روز جمعه نیز با عبور گذر امواج متناوب در سطوح میانی جو، انتظار داریم در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، ارتفاعات شمالی در استان قزوین و البرز، ارتفاعات غربی استان مازندران و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران داشته باشیم.
صادق ضیاییان درباره وضعیت دمای کشور گفت: روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور از فردا شروع می‌شود؛ امروز هم افزایش دما در بخش‌هایی از کشور شروع شده است.
وی گفت: تا روز پنجشنبه روند افزایش دما ادامه دارد، اما از روز جمعه مجدداً در شمال و جنوب غرب کاهش دما خواهیم داشت
مدیرکل هشدار سریع هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: در تهران فعلاً نقشه‌ها از بارش باران چیزی نشان نمی‌دهند روند افزایش دما تا روز جمعه ادامه دارد، اما از روز شنبه کاهش دما نسبت به روز جمعه خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :