۱۹ دی: معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از تاکید وزیر ورزش برای پایلوت شدن ورزشگاه آزادی برای ساماندهی فضای بانوان در استادیوم‌ها خبر داد تا دیگر استان‌ها و ورزشگاه‌ها نیز از روش‌های اجرایی آزادی در این خصوص استفاده کنند.
سعید ابوالفتحی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص آخرین تحولات صورت گرفته در زمینه ساماندهی فضای مورد استفاده بانوان در استادیوم آزادی بعد از بازدید وزیر ورزش و جوانان از این ورزشگاه گفت: یکی از تاکیدات وزیر ورزش و جوانان در خصوص استادیوم آزادی، ساماندهی فضای مخصوص بانوان بود. سجادی تاکید داشت ورزشگاه آزادی به‌عنوان پایلوت برای این مهم در نظر گرفته شود تا بحث حضور بانوان را در آن اجرا کنیم و دیگر استان‌ها و ورزشگاه‌ها نیز از این روش استفاده کنند.
وی افزود: قرار بر این شد که طرح ایجاد حداکثر رفاه ممکن از زمان ورود بانوان از پارکینگ تا ورود به بخش‌های مخصوص بانوان، آماده و به وزیر ارائه شود. وزیر پرزش اظهار داشت که حتما جایگاه و منزلت بانوان در استادیوم آزادی رعایت و تمامی امکانات رفاهی در شان بانوان محترم فراهم شود. طرح این موضوع توسط مشاور پروژه در حال بررسی است و به‌زودی در اختیار وزیر ورزش و جوانان قرار داده خواهد شد تا ان‌شاءالله به مرحله اجرایی برسد.
معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستورات رئیس جمهوری از چه زمان می‌توان به قطعیت گفت بانوان می‌توانند بدون دغدغه برای تماشای دیدارهای مورد علاقه خود بلیت تهیه کنند و وارد استادیوم آزادی شوند، عنوان کرد: در تعطیلات نوروز امسال بانوان محترم در دو بازی تیم ملی کشورمان با کنیا و روسیه از استادیوم آزادی استفاده و در کمال احترام و بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای بازی را تماشا کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های زیادی باید بابت این کار فراهم شود. در این راستا امکانات اولیه و حداقل‌ها را در نظر گرفتیم که هم اینک نیز بانوان می‌توانند بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند و مشکلی وجود ندارد. همه تلاش ما این است که بانوان راحت و بدون دغدغه بازی‌ها را در استادیوم ها تماشا کنند. در طراحی‌ها و مسیرهایی که در استادیوم آزادی در نظر می‌گیریم تمامی امکانات رفاهی باید در شان آنها باشد و تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک بانوان بتوانند تمامی بازی‌ها را با بهره‌گیری از بهترین امکانات تماشا کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :