19 دی: نخست‌وزیر ارمنستان در پیام‌هایی جداگانه به مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران، ضمن تبریک عید سعید فطر بر اهمیت تقویت روابط ایران-ارمنستان تاکید کرد.
به گزارش رادیو ارمنستان، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران گفت: فرا رسیدن عید فطر را که نماد پایان تهذیب نفس و روزه‌داری است، به شما و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک می‌گویم.
در بخش دیگری از پیام پاشینیان به رهبر انقلاب آمده است: دولت جمهوری ارمنستان و ملت ارمنستان ارزش زیادی برای روابط گرم ارمنستان و ایران با پیشینه‌ای چند هزارساله قائل هستند که امروز نمونه بارز گفتمان موثر میان مسیحیت و اسلام است و در آینده نزدیک، افق‌های جدیدی را به نفع ملت‌هایمان و برای ثبات منطقه خواهد گشود.
نخست‌وزیر ارمنستان، همچنین در پیام جداگانه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران گفت: عید سعید فطر را به شما صمیمانه تبریک می‌گویم.  باشد که برکات این روز همواره همراه ملت همسایه‌ و دوست ایران باشد.
او در ادامه گفت: امروز، تمامی پیش‌نیازها برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه رو به پیشرفتمان که پیشینه‌ای هزارساله دارد، فراهم است. صادقانه امیدوارم که با اراده سیاسی و شراکتی پایدار، شاهد توسعه همکاری میان این دو کشور برای رفتع ملت ایران و ارمنستان و امنیت منطقه باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :