19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع برخی از موارد که ایجاد اختلال در آنتن دهی کرده، از اراده وزارت ارتباطات خارج است چرا که بعضی از مردم تصورشان این است که آنتن های BTS مضر هستند و اجازه نصب تجهیزات را نمی دهند.
عیسی زارع پور در گفت وگو با شفقنا درباره علت کیفیت نامطلوب آنتن دهی شبکه تلفن همراه در برخی از شهرها و روستاها، اظهار داشت: اگر اختلال، مشکل آنتن دهی یا هر مشکل دیگری در شبکه ارتباطی وجود داشت، هموطنان می توانند با شماره کشوری 195 تماس بگیرند و گزارش دهند تا همکاران من رسیدگی و نتیجه را منعکس کنند.
وی ادامه داد: تلاش این است که مشکلات در زمینه آنتن دهی برطرف شود. ما در وزارت ارتباطات به دنبال فراهم کردن زیرساخت های پرسرعت و با کیفیت برای مردم هستیم؛ فرقی هم نمی کند که در شهر یا روستا باشد، همان فناوری نسل چهارم که در شهر در حال راه اندازی است، در روستا هم راه اندازی می کنیم.
وی آماری درباره دسترسی روستاها به اینترنت ارایه داد و گفت: در سال گذشته قریب به 2 هزار روستا و از ابتدای دولت تاکنون بیش از 3400 روستا با فناوری نسل چهارم به اینترنت دسترسی پیدا کردند که هر روز این آمار افزایش می یابد. تمام روستاهای باقی مانده که بالای 20 خانوار هستند نیز امسال به شبکه دسترسی پیدا می کنند.
زارع پور در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی از موارد طرح مشکلات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ نیز راهگشا نبوده است؟ گفت: گاهی مشکلات نیاز به پیگیری خودِ اشخاص دارد. به عنوان مثال فردی به من پیام داده بود که «در سال گذشته دکل مخابراتی یا BTS در محل ما جمع شده و پس از تماس با سامانه 195، ما را به چند ماه بعد حواله دادند و گفتند مشکل را برطرف می کنند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.» بنده شخصاً این مورد را بررسی کردم و متوجه شدم که اهالی محل به اپراتورها اجازه نصب BTS و تجهیزات را نمی دهند لذا اینگونه از موارد نیازمند پیگیری از سوی خودِ افراد است به گونه ای که یکی از مالکین را راضی کنند تا اجازه نصب تجهیزات داده شود.
وی گفت: برخی موارد که ایجاد اختلال در آنتن دهی کرده، از اراده وزارت ارتباطات خارج است و نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است چون برخی از مردم تصورشان این است که آنتن های BTS مضر هستند، در حالی که همکاران من در سازمان تنظیم مقررات، سازمان حفاظت از محیط زیست و انرژی اتمی، بارها اندازه گیری کردند و اعلام شد که میزان تشعشات BTS ها در کشور ما به مراتب از میزان استانداردی که در دنیاست، پایین تر است. لذا باید از این طریق خیال مردم را راحت کنیم که هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.
وی بیان کرد: چندی پیش به یک استانی سفر کرده بودم، یک گروه می گفتند که محل ما آنتن نمی دهد و گروهی می گفتند تجهیزات را جمع کنید، ما نگران سلامتی خودمان هستیم.
زارع پور در پایان تأکید کرد که رسانه ها درباره اینکه آنتن های BTS مضر نیستند، به مردم اطلاع رسانی کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات آنتن دهی برطرف خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :