19 دی: دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در داربی ۱۰۰ با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی پایان یافت.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از سری رقابت های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، این دیدار حساس با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. 

ترکیب پرسپولیس 

یحیی گل محمدی در این دیدار از ابتدای مسابقه علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی (سینا اسد بیگی ۸۵)، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی (محمد عمری ۷۱)، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی (فرشاد فرجی ۸۵)، گئورگی گولسیانی و مهدی عبدی (عیسی آل کثیر ۴۶) را روانه میدان کرد. 

ترکیب استقلال 

همچنین سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (رضا میرزایی ۷۴)، کوین یامگا (صالح حردانی ۴۳)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (آرمان رمضانی ۷۴)، مهدی قایدی، محمد محبی، پیمان بابایی (امیر ارسلان مطهری ۵۸)، ۱۱ بازیکن اصلی استقلال بودند که با نظر ساپینتو از ابتدای دیدار مقابل پرسپولیس به میدان رفتند. 

گل: عیسی آل کثیر از پرسپولیس (دقیقه ۵۰) 

کارت زرد: عارف غلامی از استقلال (۱۸)، میلاد سرلک (۲۹) و عیسی آل‌کثیر (50) از پرسپولیس 

کارت قرمز: - 

موقعیت‌های حساس

نیمه اول

دقیقه ۵: در این دقیقه مهدی قایدی پس از حضور در محوطه جریمه تیم فوتبال پرسپولیس توپ را به صورت عرضی پاس داد که پس از تماس با گولسیانی معتقد به خطای هند و اعلام پنالتی بود که داور چنین مساله‌ای را قبول نداشت و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه ۷: مهدی قایدی این بار با یک حرکت انفرادی زیبا کار خود را از پشت محوطه جریمه آغاز کرد و ۴ بازیکن پرسپولیس را تا محوطه شش قدم دریبل کرد که در نهایت علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی سد راه وی شدند و اجازه پیش روی بیشتر به این بازیکن ریزنقش و تکنیکی استقلال ندادند. 

دقیقه ۲۰: پاس در عمق وحید امیری به مهدی ترابی نرسید و یک موقعیت خوب برای پرسپولیس از دست رفت. مجددا مهدی ترابی با حرکتی در عمق پاس مهدی عبدی را صاحب شد اما به خوبی از فرصت پیش آمده استفاده نکرد و در حالی که فرصت شوت زنی داشت با تعلل موجب شد که استقلالی ها توپ را در اختیار گیرند. 

دقیقه ۲۱: استقلال در این دقیقه از بازی می‌توانستند صاحب دو موقعیت خوب شوند که پاس‌های در عمق ارسالی برای پیمان بابایی و مهدی قایدی به سرانجام نرسید و هر دو توپ با دخالت علیرضا بیرانوند برای استقلالی ها از دست رفت. 

دقیقه ۲۹: مهدی قایدی پس از آنکه توانست روی ضد حمله سرلک را پشت سر بگذارد و صاحب یک فرصت خوب برای استقلال شود اما با خطای هافبک دفاعی پرسپولیس متوقف و بازیکن پرسپولیس با کارت زرد داور جریمه شد. 

دقیقه ۳۲: پاس در عمق جعفر سلمانی برای مهدی قایدی شدت بالایی داشت و علی رغم نفوذ مهاجم استقلالی‌ها، بیرانوند به موقع از دروازه خارج شد و باز هم توپ را در اختیار گرفت. 

دقیقه ۳۹: سروش رفیعی در میانه میدان توپ را از هافبک های استقلال دزدید و با پاس به سعید صادقی وی را صاحب توپ کرد. این بازیکن پرسپولیس نیز پس از فریب مدافع استقلال در محوطه جریمه با پای چپ به سمت دروازه استقلال شوت زد که ضربه نه چندان خوب او با عکس العمل سید حسین حسینی همراه شد و از دست رفت. در ادامه این صحنه توپ بین مهدی عبدی و یامگا قرار گرفت و در نهایت از سوی مدافعان استقلال دفع شد اما مهاجم پرسپولیس معتقد بود که از سوی یامگا روی وی خطای پنالتی صورت گرفته که داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت. در نهایت نیز یامگا به دلیل همین برخورد با برانکارد از میدان خارج و جای خود را به صالح حردانی داد. 

دقیقه ۴۳: پیمان بابایی توپ ارسالی را تا خط کناری دروازه پرسپولیس دنبال کرد که با دخالت علیرضا بیرواند همراه شد و معتقد بود که از سوی دروازه‌بان پرسپولیس روی وی خطا صورت گرفته است. 

دقیقه ۱+۴۵: کرنر ارسالی توسط استقلالی‌ها با پاس پیمان بابایی به مهدی قایدی رسید که همراه شد که مهاجم استقلال به خوبی از این موقعیت استفاده نکرد و توپ را به آسمان زد. 

دقیقه ۲+۴۵: مهدی عبدی می‌توانست در این دقیقه از بازی صاحب یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان استقلال شود که عارف غلامی به خوبی خود را به صحنه رساند و توپ را دفع کرد تا دست مهاجم پرسپولیس از یک موقعیت خوب کوتاه بماند. 

نیمه دوم 

دقیقه ۴۷: پاس بلند و عمقی استقلالی ها به محوطه جریمه پرسپولیس رسید و اگر ارتفاع توپ پایین‌تر بود مهدی قایدی می‌توانست با ضربه سر یک موقیعت خیلی خطرناک را در شرایط تک به تک با علیرضا بیرانوند ایجاد کند. 

(گل برای پرسپولیس) دقیقه ۵۰: مهدی تراپی با یک پاس در عمق زیبا عیسی آل کثیر را که در نیمه دوم به میدان آمده بود در موقعیت مناسب قرار داد. مهاجم سرخپوشان با یک سرتوپ زیبا عارف غلامی را از پیش رو برداشت و ضربه خود را روانه دروازه کرد که توپ پس از اصابت به صالح حردانی به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و درون دروازه جا گرفت تا یحیی گل محمدی با یک تعویض طلایی پرسپولیس را از حریف سنتی خود پس بیاندازد. 

۵۹سعید صادقی از سمت راست توپ خوبی را برای وحید امیری ارسال کرد اما بازیکن چپ پای پرسپولیس نتوانست توپ را کنترل کند و خود را در یک موقعیت خیلی خوب در محوطه جریمه پرسپولیس قرار دهد. 

۷۴محمد عمری می‌توانست از موقعیت به وجود آمده در محوطه جریمه به خوبی استفاده کند اما عجولانه عمل کرد و در شرایطی که توپ به خوبی روی پای چپ وی سوار نشده بود به سمت دروازه استقلال شوت زد که توپ با فاصله به بیرون رفت. 

۷۵سعید مهری پس از خطای صورت گرفته از سوی پرسپولیسی‌ها توپ را به سمت محوطه جریمه این تیم ارسال کرد که عارف غلامی توانست روی سر مدافعان پرسپولیس سر بزند اما قدرت توپ چندان زیاد نبود و توپ با فاصله یک متری از سمت راست دروازه بیرانوند به بیرون رفت. 

۷۸مرتضی پورعلی‌گنجی دقیقا پشت محوطه جریمه روی سعید مهری مرتکب خطا شد تا برای استقلالی‌ها یک ضربه کاشته در موقعیت بسیار مناسب به دست آید. مهدی قایدی ضربه خوبی را روانه دروازه کرد اما توپ به سر دیوار دفاعی سرخپوشان برخورد کرد و به کرنر رفت تا خطر از بیخ گوش دروازه پرسپولیس رفع شود. 

۸۱باز هم یک موقعیت برای ارسال توپ برای استقلال به دست آمد و ارسلان مطهری پس از ارسال سانتر با ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما موقعیت به وجود آمده به گونه‌ای نبود که دروازه علیرضا بیرانوند را به خوبی تهدید کند و توپ در آغوش دروازه بان پرسپولیس آرام گرفت. 

دقیقه ۸۷: توپ ارسالی به محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر نه چندان مسلط روزبه چشمی همراه شد و علیرضا بیرانوند توپ را در اختیار گرفت. 

دقیقه ۵+ ۹۰: ضربه سر آرمان رمضانی به دورنا محوطه جریمه پرسپولیس آمد و با توجه به عدم حضور استقلالی‌ها در این موقعیت باز هم دروازه‌بان پرسپولیس صاحب توپ شد. 

به این ترتیب پرسپولیس با ۵۷ امتیاز موقتا در صدرجدول قرار گرفت و سپاهان با ۵۵ امتیاز و یک بازی کمتر دوم است. استقلال هم با ۵۵ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :