19 دی: رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ادعای این که عربستان برای حل مسئله یمن روابطش با ایران را ازسرگرفته است، روابط تهران-مسکو را نگران‌کننده تلقی کرد.
به گزارش شبکه المیادین، تزاچی هانگبی، رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی کان این رژیم گفت که «علیرغم‌ هم‌گرایی عربستان سعودی و ایران، شرایط برای عربستان سعودی بیش از پیش مهیا است.»
هانگبی درباره هدفی که عربستان در زمینه ازسرگیری روابط با ایران دنبال می‌کند، مدعی شد: سعودی‌ها می‌خواهند مسئله یمن را حل کنند و بهای آن مشروعیت دادن به ایران است و این به ضرر ما نیست.
آمریکا، متحد اصلی آن در منطقه، یعنی رژیم اسراییل و برخی کشورهای عربی مدعی هستند که ایران با حمایت‌ از انصارالله یمن(حوثی‌ها)، به درگیری‌ها در آن دامن زده است.
این در حالی است که ایران بارها با رد این ادعا، در چارچوب‌های مختلف دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای بر ضرورت پایان دادن هر چه سریع‌تر به بحران یمن تاکید کرده و آمادگی خود را برای کمک به اجرای ابتکارات جهت برقراری صلح اعلام کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش  با ادعای این که «کسانی که با ایران شریک می‌شوند، با بدبختی شراکت می‌کنند»، در این باره مدعی شده بود که این ازسرگیری روابط بیشتر به تمایل برای تنش‌زدایی و از میان برداشتن مشکلات دیرین یمن بازمی‌گردد و «سران عربستان سعودی درخصوص اینکه چه کسی دشمن‌شان است و نه دوست‌شان، دچار توهم نیستند.»
ایران و عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک‌شان قطع شده بود، در ماه گذشته با میانجیگری چین توافق کردند که روابط دوجانبه را از سر بگیرند.
تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن درباره آینده روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند و دعوت متقابل برای سفر مقامات بلندپایه طرفین به پایتخت‌ها انجام شده است.
تحلیل‌گران در مدت اخیر در گزارش‌های متعددی به اهمیت این توافق در تنش‌زدایی از منطقه و کمک به صلح و ثبات آن اشاره کرده‌اند.
رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگویش درباره روابط ایران و روسیه گفت: نمی‌خواهم خیال‌بافی کنم. روابط میان ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است.
او مدعی شد: ایران از روسیه درخواست خواهد کرد که توانمندی‌هایشان را برای آسیب رساندن به اسراییل تقویت کند. ما در حال گفت‌وگو با روس‌ها در این باره هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :