۱۹ دی: نماینده ویژه دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط فعلی تولید در واحد های پرورش مرغ گوشتی به هیچ عنوان انجماد گوشت مرغ ضرورت ندارد و ممنوع است و اگر واحدهایی این مهم را رعایت نکردند اول تذکر بعد برخورد می شود.
غلامحسین طباطبایی روز دوشنبه در حاشیه سفر به استان فارس و بازدید از واحد های مرغ گوشتی، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مرغ گرم و منجمد این استان افزود: همچنین قطعه بندی مرغ نیز تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و چیزی به عنوان قطعه بندی و بسته بندی نباید انجام شود.
این مسوول افزود: اقدامات در تنظیم بازار مرغ در فارس هماهنگ و مکمل یکدیگر و یک رضایت عمومی را به وجود آورده و نگرانی خاصی در حوزه بازار مرغ این استان وجود ندارد.
با تلاش های جهاد کشاورزی و برنامه های نظارتی انجام شده در این استان رضایت عمومی به صورت نسبی در بدنه تولید، عرضه و توزیع مرغ وجود دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس تعامل سازنده ای بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت ایفای وظیفه نظارتی در بعد فنی و اقتصادی در محصولات مختلف از جمله محصولات پروتئینی تلاش می کند رضایت مردم حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه از برخی از کشتارگاه ها و سردخانه های استان فارس بازدید و وضعیت قطعه بندی مرغ را ارزیابی کرده است،گفت: در بازدید از سالن های پرورش مرغ گوشتی با توجه به تاکید بر حداکثر طول دوره پرورش ۴۸ روزه این موضوع به خوبی در واحد های تولیدی استان فارس رعایت شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :