19 دی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و برخورد با عاملان انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: ۴۰ نفر از گردانندگان صفحات در اینستاگرام که برای درآمدزایی بیشتر، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بانوان کردند، دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی خانم جوان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی منتشر شده و موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانواده‌های آنان شده است.
وی با اشاره به اینکه حریم خصوصی مردم، خط قرمز پلیس است، افزود: طبق تحقیقات کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات، مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون و فرشگاه‌های مجازی منبع انتشار این تصاویر است و بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف آنها می‌کنند.
سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی، گردانندگان صفحات یادشده که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است.
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشاردهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی، گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت و با ترفندهای مختلف اقدام به تصویربرداری از آنها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این افراد در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده جذب کرده بودند به شهروندان توصیه کرد، تصاویر یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و دیگران را به حریم شخصی خود راه ندهید زیرا دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد.
به گفته او، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک و مشابه را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا مراجعه به وبگاه پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.irبا کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

  • نویسنده :
  • منبع :