19 دی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت عاملان انتشار تصاویر خصوصی زنان در شبکه های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: مدتی قبل چند زن جوان با مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرده و اعلام کردند که تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی منتشر شده و این موضوع موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانواده شان شده است. در همین راستا رسیدگی به موضوع دردستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. 

وی با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران در این خصوص گفت: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ ها و... منبع انتشار این تصاویر است و مدیران این صفحات بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف آنها کرده‌اند. 

معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی افزود: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است. 

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به تصویر برداری از آنها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این اصفحات در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده جذب کرده بودند، گفت: برای دستگیرشدگان پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

وی به شهروندان توصیه کرد: تصاویر و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و دیگران را به حریم شخصی خود راه ندهند چرا که دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند.

  • نویسنده :
  • منبع :