19 دی: وزیر نفت با تاکید بر اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده است، گفت: هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست.
جواد اوجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: خیال همه مردم را راحت کنم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.
وی‌افزود: در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. ما یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. از مردم می خواهیم زمان مراجعه به جایگاه ها حتما با کارت شخصی خودشان مراجعه کنند.
وی گفت: کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع آوری نشده بلکه تعدادشان کم شده است تا کنترل کنیم. مردم طبق قانونی که مجلس گذاشته باید از کارت سوخت خود استفاده کنند و این کارت ها برای زمانی است که اگر کسی کارتش را گم کرد مشکلی نداشته باشد و از کارت سوخت اضطراری جایگاه استفاده کند. اگر جایگاهی می گوید کارت سوخت ندارد تخلف است.
اوجی درباره سفر هیات روسی به تهران و انعقاد قرارداد نفتی احتمالی با روس ها تصریح کرد: همان طور که می دانید بزرگترین نمایشگاه نفت گاز پتروشیمی اواخر اردیبهشت داریم و از کمپانی‌های بزرگ داخلی و خارجی دعوت شده است از جمله شرکت‌های قدر روسی و چینی و ان‌شاءالله در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه و قراردادهای خوبی را در پایین دست و بالا دست نفت امضا خواهیم کرد.
وزیر نفت درباره وصول درآمدهای نفتی اظهار کرد: طبق آمار و گزارش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲ تا ۹۵ درصد از تکالیف بودجه ای مان را انجام دادیم. ان‌شاءالله در سال جدید هم تلاش داریم آنچه در بودجه برای وزارت نفت برای فروش نفت و میعانات گازی در نظر گرفته شده است تامین شود.
۲ میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح می شود
وزیر نفت در ادامه با یادآوری سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت، گفت: در جریان این سفر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح خواهد شد.
به گفته اوجی، از مهمترین پروژه های وزارت نفت در این سفر، افتتاح و بهره برداری کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ است، که مرحله نخست آن، روزانه ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل میادین غرب کارون را خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :