19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس قانون و فتوای مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیر قانونی و حرام است.
عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رعایت اصل 25 قانون اساسی در پیام رسان ها اظهار داشت: بر اساس قانون و فتوای مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیر قانونی و حرام است.
وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات بر حفظ اطلاعات مردم در فضای مجازی تاکید دارد، یادآور شد: حفظ اطلاعات مردم مشمول اصل 25 قانون اساسی است؛ اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم شخصی آنهاست و شرعا و قانونا کسی حق دسترسی به آنها ندارد.
زارع پور درباره اتصال پیام رسان های داخلی به یکدیگر توضیح داد: در مرحله نخست این کار، اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر انتقال فایل و پیام ممکن شده و در مرحله بعدی امکان تشکیل گروه بین این پیام رسان‌ها فراهم خواهد شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه شائبه ای مطرح شده که اتصال پیام رسان های ایرانی به یکدیگر، به حریم خصوصی و رقابت پیام رسان ها ضربه می زند، بر این نکته تاکید کرد که در تمام دنیاو در فضای بازار دیجیتال اتصال پیام رسان‌ها به یکدیگر دنبال می شود زیرا سبب افزایش رقابت می شود.
وی با یادآوری اینکه قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا به دنبال رفع انحصار است، گفت: تمام پیام‌رسان‌های اروپایی از اول ژانویه ۲۰۲۴ مکلف به ارائه اتصال متقابل پیام‌رسان‌هاست و جرایم بسیار سختی هم برای اجرانشدن این قانون وضع شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :