19 دی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد.
روح الله سلگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.
وی اظهار داشت: هنوز انگیزه فرد مشخص نیست و پس از روشن شدن موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

یکی از شاهدان عینی درباره این حادثه گفت: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و ۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری است. وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱پس از عبدالنبی نمازی بود. مسئولیت‌هایی نظیر امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰، مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى از سال‌هاى ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵ و نماینده رهبرى در دانشگاه آزاد اسلامى سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ از دیگر مناصب وی است. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.


  • نویسنده :
  • منبع :