19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: تهران هم روز دوشنبه آینده شاهد بارش رگبار و رعد و برق خواهد بود.
«امین‌حسین نقشینه» کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: تا روز دوشنبه هفته آینده -۱۱ اردیبهشت- برای جنوب و جنوب شرق، برخی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، فارس هرمزگان، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رعد و برق، رگبار، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ را پیش‌بینی می‌کنیم.
وی افزود: این وضعیت در برخی از نقاط شمال غرب، استان‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی شده است. بارش‌ها امروز در شرق استان فارس، غرب استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و جمعه در کرمان، شرق فارس، غرب یزد و سیستان و بلوچستان شدت خواهد گرفت و به این واسطه هشدار سطح نارنجی و هشدار کشاورزی برای این استان‌ها صادر شده است.
نقشینه با بیان اینکه روز شنبه در استان‌های نوار شرقی کشور پدیده گرد و خاک مشاهده خواهد شد، افزود: بیشینه دمای امروز ۲۷ درجه و در روزهای جمعه و شنبه با ۲ درجه افزایش دما به ۲۹ درجه خواهد رسید. تهران نیز روز دوشنبه در هفته آینده شاهد بارش رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :