19 دی: واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دوکوهه اندیمشک امروز(پنجشنبه) همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۲ میلیون یورو به بهره برداری رسید.
نیروگاه سیکل‌ترکیبی دوکوهه با برخورداری از یک واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت کل ۴۵۱ مگاوات یکی از جمله نیروگاه‌های با بهره وری بالای کشور به شمار می آید که عملیات احداث آن در دست اجراست.عملیات ساخت این پروژه مهم به طور متوسط منجر به اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده است.
این نیروگاه با هدف تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، افزایش متوسط بازده نیروگاه نیروگاه‌های حرارتی‌، صرفه‌جویی سوخت مصرفی به ازای هر کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با بازده بالا در شهرستان اندیمشک توسط دولت در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل‌ترکیبی دوکوهه از نوع کلاس اف با راندمان بالا و آخرین تکنولوژی روز دنیا توسط گروه مپنا احداث شده است.
بنا به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، برای اتصال نیروگاه یاد شده به شبکه برق خوزستان، پیش از این پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک و خط ۲ مداره نیروگاه به این پست برق و خط ۲ مداره نیروگاه به خطوط شوش و هفت‌تپه توسط برق منطقه‌ای خوزستان احداث شد تا برق تولیدی نیروگاه را به شبکه تزریق کند.
آیت الله رئیسی رییس جمهور همراه با اعضای هیات دولت صبح امروز در جریان سفر استانی خود از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.
این سفر ۲ روزه است و اعضای هیات دولت ضمن بررسی مشکلات استان خوزستان، چندین طرح را بهره برداری می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :