۱۹ دی: مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به تداوم روند رشد تولید خودرو در کشور، از رشد ۵۷ درصدی تولید سواری و وانت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
"عبدالله توکلی لاهیجانی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته از یک بحران چهار ساله در صنعت خودروی کشور که تولید خودروی ناقص و افت تولید به زیر یک میلیون دستگاه در سال بود عبور کردیم و توانستیم با تولید یک میلیون و ۳۴۷ هزار خودرو، رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در کشور را ثبت کنیم که این میزان رشد تولید در مدت یک سال در صنعت خودرو کم نظیر است.
وی گفت: در تداوم روندی که شکل گرفته، هدفگذاری تولید در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه انجام شده است که با توجه به عملکرد فروردین خودروسازان بزرگ کشور به نظر می رسد این هدفگذاری قابل دستیبابی است.
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت پس از بازدید از فرایند عرضه سنگین هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا خاطرنشان کرد: با ادامه سیاست تولید کامل، تولید خودروی سواری و وانت در فروردین سال جاری در گروه سایپا به ترتیب با رشد ۴۴ و ۳۲ درصدی و در گروه ایران خودرو به ترتیب با رشد ۶۳ و ۳۲۲ درصدی و همچنین در بخش خصوصی به ترتیب با رشد ۷۲ و ۱۹۸ درصدی همراه بوده است.
وی ادامه‌داد: در مجموع کل کشور، تولید خودروهای سواری و وانت در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد رشد داشته است و بر این اساس روند عرضه خودروهای داخلی برپایه رشد تولید در ماه‌های آتی نیز با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
این مقام مسوول وزارت صمت اظهار داشت: در مرحله نخست ثبت نام سامانه یکپارچه حدود ۹۳۰هزار نفر در طرح فروش خودروسازان مشارکت داشتند که تخصیص خودرو به همگی آنان انجام شده است.
وی بیان‌داشت: با توجه به برنامه افزایش تولید خودروسازان و همچنین عرضه محصولات جدید اعلامی از سوی خودروسازان، دور بعدی عرضه بزرگ خودرو بر مبنای اعلام زمان‌بندی تحویل به همه متقاضیان، در ۱۶ اردیبهشت اعلام می‌شود.
توکلی لاهیجانی تاکید کرد: در این دوره نیز مطابق روال گذشته ضروری است تا متقاضیان در موعد اعلامی مقرر مبلغ مدنظر را در حساب شخصی وکالتی خود مسدود کنند تا امکان ثبت در طرح مذکور فراهم آید که زمانبندی و جزییات اجرای طرح نیز متعاقبا اعلام می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :