19 دی: نهاد ناظر بر عملکرد مطبوعات انگلیس موسوم به «ایپسو» (IPSO) یک نشریه صهیونیستی فعال در این کشور را به دلیل دروغ‌پراکنی علیه ایران محکوم کرد.
این نهاد انگلیسی با صدور حکمی تصریح کرد که مقاله منتشر شده در نشریه «جویش کرونیکال» و اتهامات مطرح شده علیه ایران دقیق نیست و باید اصلاح شود.
این نشریه صهیونیستی ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ طی مقاله‌ای‌ تحت عنوان «چرا بازیکنان فوتبال برای یهودیان زانو نمی‌زنند» به بهانه پرداختن به مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۳ قطر، ادعاهای حقوق بشری، حمایت از اغتشاشگران و انتقاد از موضع ضد صهیونیستی ایران را تکرار کرده است.
خانم زو استریمپل، نویسنده این نوشتار در فرازهایی از یادداشت خود اینگونه نوشته است: نادیده گرفتن این واقعیت برایم سخت بود که هیچ مفسر فوتبالی به این موضوع اشاره نکرد که ایران بارها قول داده است اسرائیل و یهودیان را از روی زمین محو کند. [...] اما اگر تیم انگلیس در مقابله با «همه اشکال نژادپرستی» جدی است، انتظار می‌رفت به‌گونه‌ای آن را در برابر یهودی ستیزی ایران به نمایش می‌گذاشت.
او اما به شکل زیرکانه‌ای ایران را مخالف یهودیان جا زد و بر همین اساس از سوی ایپسو محکوم شد. طبق حکم صادره، جویش کرونیکال در پی شکایت فردی به نام عنایت بانگلاوالا که به محتوای گزارش ایراد گرفته است، ناگزیر به اصلاح نوشتار و درج اصلاحیه می‌شود.
در اصلاحیه جویش کرونیکال آمده است: در حالی که ایران خواهان "نابودی" اسرائیل شده است، گزارش مبنی بر اینکه این کشور همچنین قول داده که همه یهودیان را از روی زمین محو کند، نادرست بود. این اصلاحیه به دنبال حکم تایید شده توسط سازمان استاندارد مطبوعات (ایپسو) منتشر شده است.
در همین پیوند آقای بانگلاوالا طی یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: اکنون زمان آن رسیده است که ایپسو تحقیقات کاملی را درباره جویش کرونیکال آغاز و به دروغ‌پراکنی‌های این نشریه پایان دهد. این نشریه به وضوح از نقص های بسیار جدی در تحریریه‌اش رنج می برد و سکوت در این باره تنها می‌تواند این نشریه صهیونیستی را جسورتر کند و سایر مطبوعات را تشویق کند که می‌توانند به انتشار اطلاعات نادرست ادامه دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :