19 دی: توئیت وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و عکس او در حالی که ساندویچ فلافل در دست دارد، موجی از تمسخر را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عکسی از خود منتشر کرد که ساندویچ فلافل را در دست دارد و در دست دیگرش بطری خالی سس را گرفته و به خود می‌بالد که این اسرائیلی‌ترین و لذیذترین غذا است، در حالی که کاربران در جواب او کامنت گذاشتند که در اصل هیچ غذای اسرائیلی وجود ندارد.
کوهن عکس خود را در حالی که یک ساندویچ فلافل در دست دارد و از یک بطری خالی پلاستیکی به آن سس اضافه می‌کند، منتشر کرد و گفت: فلافل با مقداری ارده، اسرائیلی‌ترین و خوشمزه‌ترین است. روز «استقلال» مبارک.
فعالان عکس منتشر شده توسط وزیر را به تمسخر گرفتند، زیرا یک بطری سس خالی در دست وی بود و برخی مخالفان بطری خالی را به دولت رژیم صهیونیستی تشبیه کردند که دست از اشتباه و اقدامات جنجالی بر نمی‌دارد.
برخی دیگر نیز تأکید کردند که فلافل و ارده غذاهای مصری و شامی هستند و هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند و در اصل هیچ غذای اسرائیلی وجود ندارد.
احمد الطیبی، نماینده عرب در کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) نوشت: «ای وزیر امور خارجه، فلافل با نخود یک غذای شامی عربی است و فلافل با لوبیا مصری است و بطری خالی دقیق‌ترین توصیف از دولت اسرائیل در سال ۲۰۲۳ است.
در بسیاری از نقاط جهان رستوران‌هایی وجود دارند که غذاهایی را سرو می‌کنند که آنها را به غذاهای اسرائیلی نسبت می‌دهند، اما در اصل غذاهای محبوب در فرهنگ شام و غذاهای فلسطینی هستند.
پیشتر روزنامه واشنگتن در مقاله‌ای از ریم قسیس، نویسنده فلسطینی به پدیده انتساب غذاهای فلسطینی به اسرائیلی‌ها و آسیب‌های آن به میراث و هویت فلسطینی و رابطه محکم بین غذاها و خاطرات خانوادگی و فرهنگ و تاریخ ملت‌ها پرداخت.
نویسنده این مقاله نوشت، عبارت «آشپزخانه اسرائیلی» از آن عبارت‌هایی است که به سختی می‌توان هضمش کرد، چرا که نشان دهنده استیلای اسرائیلی‌ها بر فرهنگ و تاریخ و سنت‌های فلسطینی‌ها است.

  • نویسنده :
  • منبع :