19 دی: به منظور بررسی «نحوه انعقاد قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در فوتبال کشور» هیأت بازرسی در فدراسیون فوتبال مستقر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، به منظور بررسی «نحوه انعقاد قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در فوتبال کشور» هیأت بازرسی در فدراسیون فوتبال مستقر شد.

لقمان کیا پاشا بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی در جلسه معارفه هیأت بازرسی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت فدراسیون فوتبال بر اجرای مقررات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره در خصوص قراردادهای بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌ها گفت: یکی از مسائل مهم که همواره با آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برای کلیه رشته‌های ورزشی بویژه فوتبال مطرح می‌باشد، مسئله تعیین مبلغ قراردادها و افزایش بی رویه آن در قالب دستمزد و امتیاز (آفر- آپشن) به بازیکنان و مربیان است.

وی افزود: گزارش‌های واصله و بررسی‌های انجام گرفته بیانگر آن است که در فصل جاری لیگ برتر، باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های دولتی و صنعتی قراردادهای غیرمتعارف با بازیکنان منعقد و نسبت به سنوات گذشته رشد چندین برابری داشته است.

بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور افزود: اگرچه موضوع رعایت سقف در قرارداد بازیکنان و کادر فنی فوتبال در سال‌های قبل نیز مطرح بوده ولی مدیران برخی از باشگاه‌ها با گنجاندن امتیازاتی در متن قرارداد که بعضاً از وظایف اصلی بازیکن می‌باشد و بدین منظور به خدمت گرفته شده‌، موجب کمرنگ کردن اثرات این تصمیمات شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه غالباً منابع مالی باشگاه‌های دولتی و صنعتی از بودجه عمومی تأمین می‌شود و در صورتی که قراردادها به طور غیر متعارف افزایش یابد و آنان نتوانند به تعهدات خود در قبال قراردادها عمل کنند، زمینه طرح شکایت طرف قرارداد را در مراجع مربوطه فراهم و این باشگاه‌ها علاوه بر پرداخت اصل مبلغ قرارداد، به پرداخت جریمه‌های دیرکرد، هزینه دادرسی و… محکوم می‌شوند که با این وصف موجب ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبار و نتیجه آن انباشت بدهی‌ها و افزایش بار مالی خواهد بود.

بازرس کل امور ورزش در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبار موجب هدر رفت بودجه عمومی و همچنین رقابت ناعادلانه باشگاه‌های دولتی و صنعتی در جذب بازیکن در مقایسه با باشگاه‌های خصوصی می‌شود. از این‌رو بررسی قراردادهای یاد شده با توجه به بودجه باشگاه‌ها به منظور جلوگیری از عقد قراردادهای نامتعارف ضرورت داشته و این امر در دستور کار این بازرسی امور قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :