19 دی: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.
سید نظام‌الدین موسوی روز شنبه به خبرنگاران گفت: برای حضور در جلسه فردا(یکشنبه) استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس جمهور دعوت شده است و این جلسه براساس آئین نامه داخلی مجلس ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است اما حضور یا عدم حضور ایشان منوط به تصمیم شخصی است و تا این لحظه درباره حضور رییس جمهور به مجلس توسط دولت اطلاع رسانی نشده است. ولی حق قانونی رئیس جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکیدکرد: رئیس جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت کند و به مدت یک ساعت در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی دارد.
وی درباره اینکه آیا احتمال دارد جلسه استیضاح به صورت دو شیفت برگزار شود، خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه‌ای برای برگزاری جلسه یکشنبه صحن مجلس در دو شیفت اتخاذ نشده است. هرچند که در صورت طولانی شدن روند استیضاح، صحن علنی مجلس به صورت دو شیفت برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، در جلسه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه کمیسیون صنایع و معادن که به امضای ۴۰ تن از نمایندگان رسیده بود، اعلام وصول شد.

  • نویسنده :
  • منبع :