نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز؛ یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه ۳۰۴ این مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دادند و در نهایت مجلس به فاطمی امین اعتماد نکرد.
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه- ۱۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت پس از اظهارات مخالفان و موافقان به رای مجلس گذاشته شد.
وکلای ملت با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس بعد از اعلام رای استیضاح فاطمی امین گفت: بر این اساس آقای فاطمی امین موفق به اخذ رای اعتماد مجدد از مجلس نشد.
وی ادامه داد: از آقای فاطمی امین تشکر و قدردانی می کنم و برای آینده و مسئولیت های دیگر و موفقیت های ایشان در پست های دیگر از خداوند بزرگ آرزوی توفیق دارم.
براساس این گزارش، نمایندگان در جلسه استیضاح وزیر صمت که ۱۰ آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کرده بودند.
طبق آیین نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد؛ رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است.

  • نویسنده :
  • منبع :