19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از اجرای طرح پزشک خانواده با هدف دسترسی هم استانی‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی در نیمه دوم امسال خبر داد.
دکتر مهدی مصری گفت: طرح پزشکی خانواده در نیمه دوم امسال در استان قم اجرایی می‌شود و با این طرح دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه‌تر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در این طرح سلامت خانواده‌ها مورد بررسی مراقبین و رابطین سلامت قرار گرفته، بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار پنهان در میان خانواده‌ها شناسایی شده و همچنین نظام ارجاع بیماران، هوشمند خواهد شد.
او افزود: برای اجرای این طرح بنا نیست توسط خانواده‌ها اقدام خاصی صورت گیرد و مراقبین و رابطین سلامت به مردم مراجعه کرده و اعضای خانوار را مورد غربالگری قرار می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: ارجاع هوشمند و نظام‌مند بیماران در راستای همگانی کردن سلامت و عدالت در درمان است و با اجرای آن بیماران با تشخیص پزشک خانواده به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کنند.
 مصری افزود: با ارجاع هوشمند بیماران، موضوع اقتصاد سلامت نیز بهبود می‌یابد و با مدیریت هزینه‌ها خدمات به همه افراد جامعه ارائه می‌شود.
گفتنی است در حال حاضر طرح پزشک خانواده در شهر‌هایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در کشور اجرایی شده و به زودی نیز در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها اجرا خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :