۱۹ دی: یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: جهت ریشه کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود.
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: مؤمن باید با عزت باشد و روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می‌دهد، باید عزتشان حفظ شود.
وی با بیان اینکه کرامت آن است که هم عزت خود و هم عزت دیگران حفظ شود، اظهار داشت: در این کره زمین هیچ کشوری نیست که به فکر فقیران خودشان نباشند، چه کافر و چه مسلمان! پس تنها کمک به فقیر و ندار، اسلامی نیست، کمک به فقیر از روی دلسوزی است ولی کار عقلی آن است که جلوی فقر گرفته شود، ما باید اسلامی فکر کنیم و آن این است که ریشه فقر را از بین ببریم تا عزت مؤمنین حفظ شود!
آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: ما پیرو امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) هستیم که فرمود: «لو تَمثّل لِی الفقر رجلاً لَقَتلتُهُ»؛ من اگر فقر را ببینم، گردن فقر را می‌زنم! من نیامدم به فقیر کمک کنم، من آمده‌ام جلوی فقر را بگیرم، لذا ما بارها تاکید کرده‌ایم که بودجه‌ها باید صرف تولید و اشتغال شود.
وی با بیان اینکه جهت ریشه‌کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود، ابراز داشت: با کمک مردان بزرگ و خیّرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولین، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنید تا همگان بتوانند با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :