۱۹ دی: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: حرکت جهانی کم نظیر اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و با افزایش زایران همراه خواهد بود و دست اندرکاران آن باید برنامه‌های لازم را تهیه و تدارک ببینند.
سید مجید میراحمدی در پایان نشست ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: با توجه به چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته در این جلسه از سوی اعضای ستاد راهکارهای لازم و مشخص ارائه شد تا این مشکلات برطرف یا به حداقل ممکن کاهش یابد.
میراحمدی با اشاره به سفر آتی خود به عراق برای گفت و گو با مقام‌های عراقی برای نهایی کردن برنامه‌های اربعین امسال تصریح کرد: بخشی از چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته مربوط به طرف عراقی و زیرساخت‌های موجود در عراق بود که در سفر به عراق این موارد بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی برای تردد زایران از ایران به عراق کمبود گیت‌های مرزی در آن سوی مرزها است که این مهم یکی از محورهای اساسی گفت و گو با طرف‌های عراقی خواهد بود تا با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال شاهد کاهش ازدحام و تراکم و تسریع در عبور زایران باشیم.
معاون امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: ستاد مرکزی اربعین در حال بررسی طرحی برای زایران ایرانی با هدف ارائه بهتر خدمات است که در صورت نهایی شدن، به اطلاع هموطنان خواهد رسید.
میراحمدی مشخص شدن زمان و مکان حرکت زایران، عبور از گذرگاه‌های مرزی و زمان بازگشت آنان از مراسم اربعین را در انجام برنامه ریزی ها از سوی مسئولان برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر مهم خواند و گفت: هر چه این موارد دقیق‌تر باشد برنامه‌های مسئولان می‌تواند بهتر انجام شود تا بر مشکلات احتمالی غلبه کنیم.
رئیس ستاد مرکزی اربعین افزایش زیرساخت‌های لازم برای نقل و انتقال و ارائه خدمات بهتر به زایران را از جمله اولویت‌های این ستاد برشمرد و خاطرنشان کرد: کارهایی که از سال‌های گذشته برنامه ریزی و شروع شده، بسرعت در حال انجام است و متوقف نشده است.
میراحمدی در عین حال یادآور شد: تسریع بیشتر این امور مستلزم تأمین اعتبارات ۱۰۰ درصدی و لازم قبل از پایان اردیبهشت ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه است تا بتوان نسبت به تحقق آنها پیش از شروع راهپیمایی و حرکت جهانی اربعین اقدام کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :