۱۹ دی: رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به کادرفنی باید زمان داد و نمی‌توان در مدت کوتاه انتظار نتیجه خارق‌العاده داشت، با این حال در برخی اوزان قهرمانی‌آسیا شانس مدال داریم.
سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی بیان کرد: همه به این مساله اشراف دارند که تیم ملی وزنه‌برداری به لحاظ کیفی دچار افت شده است چون نسل‌سازی و پشتوانه‌سازی آنچنان صورت نگرفته است. ما الان شروع کرده‌ایم و پنج، شش جوان خوب در رده سنی ۱۹- ۲۰ ساله را کنار تیم بزرگسالان آورده‌ایم. از آن طرف هم تیم نوجوانان و جوانان کار می‌کنند تا نسل سازی انجام شود. ما باید با توجه به داشته‌هایمان به سمت بازی‌های آسیایی و المپیک برویم. با برنامه‌ریزی انجام شده توسط کادرفنی و برگزاری اردوهای منظم، امیدوارم این افت را جبران کنیم.
او ادامه داد: وزنه‌برداری رشته زمان‌بری است و این طور نیست که مردم انتظار داشته باشند، در عرض ۲۰ روز نتیجه خارق‌العاده رقم بخورد. افزایش رکوردها کار زمان‌بر و پرهزینه‌ای است. همین الان که با شما صحبت می کنم، هر ورزشکار بین یک تا یک و نیم میلیون تومان در روز هزینه دارد. ما تلاش می‌کنیم کیفیت را بالا ببریم و نیاز داریم مردم برای وزنه‌برداری حوصله به خرج دهند و یک سال تا یک سال و نیم به ما مهلت دهند. مطمئن باشید تا المپیک برنامه داریم که سه وزنه بردار خود را با بهترین شرایط و افزایش چشمگیر رکورد راهی المپیک پاریس کنیم. باید برای وزنه‌برداری صبور بود. وزنه‌برداران و کادرفنی تلاش خود را می‌کنند و آنها نیاز به روحیه و زمان دارند و مطمئن باشید که کارهای بزرگی خواهند کرد.
انوشیروانی در مورد انتظارها از تیم وزنه‌برداری در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تصریح کرد: به خاطر شرایط فدراسیون و انتخابات فدراسیون، اردوی تیم ملی دیر شروع شد و شاید برای مسابقات قهرمانی آسیا افزایش رکوردی که انتظار است را نداشتند. البته وزنه‌برداران بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد آمادگی دارند. با توجه به استارت لیست مسابقات در بعضی از اوزان شانس مدال داریم که در خانم‌ها یک مقدار کمتر و در مردان شانس مدال بیشتر است. این واقعیت را باید قبول کنیم تعداد اردوهایی که کمک می کند تا وزنه‌برداران افزایش رکورد داشته باشند هنوز اعمال نشده است و انجام می‌شود.
او افزود: در قهرمانی آسیا انتظار داریم که وزنه‌برداران ما با تعداد خطاهای کمتر و باصلابت کار کنند. مطمئنم چند نفر از آنها نتایج خوبی می‌گیرند. البته این مسابقات انتخابی المپیک است و رقابت سخت خواهد بود. تمام تیم‌ها با تمام قدرت می‌آیند و چند تیم با ترکیب کامل شرکت می‌ کنند. رقابت نزدیکی بین تیم ها وجود خواهد داشت. باید از عنوان سومی سال گذشته خود دفاع کنیم و حتی به فکر ارتقای جایگاه هم باشیم. من به مردم قول می دهم، مطمئن باشند در قهرمانی آسیای ۲۰۲۴ تاشکند که اواخر امسال برگزار می‌شود، وزنه برداران ایران کاری می‌کنند که همه به المپیک امیدوار خواهند بود.
رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی باید عملکرد کادرفنی مورد بررسی قراربگیرد؟ گفت: قطعا الان قضاوت در مورد کادرفنی زود است. کارشناسان باید بدانند کادرفنی از هفتم فروردین کارش را شروع کرده است. برخی از وزنه‌برداران زمانی که وارد اردو شدند، آمادگی لازم را نداشتند. در رکوردگیری شاید رکوردها آنچنان بالا نبود اما نشان داد وزنه‌برداران با یک ماه تمرین به لحاظ کیفی خوب شده‌اند. بنابراین نباید به این زودی کادرفنی را قضاوت کنیم و باید زمان بدهیم و ببینیم چه ابزاری دست کادر فنی است.
او همچنین گفت: اردوها را منظم و با کیفیت برگزار می‌کنیم و در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی شرایط بهتر خواهد شد. سال بسیار سختی را پیش رو داریم، اعزام ها نزدیک و پشت سر هم هستند. در مسابقات قهرمانی جهان که گزینشی المپیک است، همه وزنه‌بردارانی که دنبال المپیک هستند، حتما باید شرکت کنند. ۱۰ روز پس از آن باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. ما به برنامه‌های کادر فنی امیدواریم و ان‌شاءالله با زمان دادن به کادرفنی و فدراسیون، آن روزهای خوبی که مردم انتظار دارند را شاهد خواهند بود.

انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی دبیر فدراسیون تعیین و کمیته فنی تکمیل می شود؟ بیان کرد: ترکیب کمیته فنی که مشخص است و پنج نفر عضو آن هستند. حسین رضازاده رییس کمیته فنی  است، من، بهداد سلیمی، حسین توکلی و سید کمال موسوی ترکیب کمیته فنی را تشکیل می‌دهیم. در مورد دبیر فدراسیون هم پست بسیار حساس و تعیین کننده‌ای در فدراسیون است، عجله نخواهیم کرد. با بررسی گزینه‌های بیشتر یک گزینه خوب را انتخاب می‌کنیم تا برنامه‌ها و مسئولیت‌هایی که فدراسیون دارد را به نحو احسن اجرا کند.
  • نویسنده :
  • منبع :