یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «تناقض‌گویی عامل بی‌اعتمادی به مسئولان» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا طی تذکری خبر از بازداشت یکی از کارمندان دفتر شهردار تهران به اتهامات مالی را داد. او حتی اعلام کرد که تعدادی دیگر نیز سال گذشته در دفتر زاکانی بازداشت شدند! موضوعاتی که تا به امروز از سوی شهردار و شورای شهر تهران اطلاع‌رسانی نشده بود و شهردار انقلابی دوره ششم همچنان در اظهاراتش مدام بر مبارزه با فساد تأکید می‌کند، اما در دفتر خودش چندین فرد بازداشت شده‌اند. به طوری که عباسی دیروز گفت: «سؤالاتی مطرح است که چه کسانی این افراد را وارد شهرداری کرده و به آن‌ها مسئولیت داده‌اند و این افراد با چه کسانی روابط مالی دارند؟
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری پیرامون موضوع دستگیری یکی از کارمندان شهرداری تهران که در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، عنوان کرد: این همان موضوعی است که شهردار تهران چند بار از جمله روز گذشته و در نشست خبری خود به آن اشاره کردند. دکتر زاکانی تأکید کرد که در راه مبارزه با فساد علاقه‌ای به علنی کردن این موارد ندارد.
از سوی دیگر پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و مدافع سرسخت زاکانی و عضو جماعت رهپویان در اظهاراتی به انتقاد جدی از افشاگری عباسی پرداخت. او اعلام خبر فساد در دفتر شهردار تهران از سوی عباسی را حاشیه خواند و تأکید کرد: «اینکه بخواهیم روی زخم بنشینیم و هر روز شهر را به حاشیه ببریم، درست نیست
در همین ارتباط محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای پنجم درباره ادعای مبارزه با فساد، اما پنهانی و در پستوی مدیریت زاکانی می‌گوید: اظهارات آن‌ها تناقض دارد؛ اگر این فساد از سوی جناح مقابلشان رخ بدهد، معتقدند باید آبروی فرد را ببرند، رحم نکرده و در بوق و کرنا کنند، اما وقتی به خودشان می‌رسد، می‌گویند نباید افشاگری کرد، زیرا وحدت را زیر سؤال می‌برد! نمی‌شود که شما برای خودتان یک نسخه بپیچید و برای دیگران یک نسخه دیگر، اگر معتقدید باید آبروی مفسد را برد، خب این اعتقاد را برای خودی‌ها هم پیاده کنید که حداقل مردم حس کنند شما شبیه حرف‌هایتان، عمل می‌کنید، همین است که مردم دیگر اعتمادی به مسئولان ندارند، زیرا این تناقض‌ها را می‌بینند.



  • نویسنده :
  • منبع :