۱۹ دی: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ارکان نظام و عموم مردم و خیرین باید به آموزش و پرورش به عنوان کانون محور علم در جامعه خدمات بدهند و این امر مهم باید راهبرد کلی نظام باشد.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد در بیان فعالیت در امر آموزش ابراز داشت: باید آحاد جامعه به واسطه وجود ظرفیت‌های مهم از جمله مبانی علمی قوی و متقن و با همت بلند و پیگیری مستمر، گام‌های بلندی در عرصه تحول آموزشی در آموزش و پرورش بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اضلاع علمی کشور هستند پس باید دولت و مردم و قوای نظام، برای این نهادها به خصوص آموزش و پرورش که مهمترین اصل آموزشی نظام است، پیوست نرم افزاری و سخت افزاری قوی متناسب با مبانی الگوی اسلامی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ارکان نظام و عموم مردم و خیرین باید به آموزش و پرورش به عنوان کانون محور علم در جامعه خدمت بدهند و این امر مهم باید یک راهبرد کلی نظام باشد، چه بسا این بار سنگین آموزش و پرورش در بحث سخت افزاری و بحث‌های نرم افزاری که بی انتها در امر نیاز و تقاضا می‌باشد بسیار سنگین است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید در زمینه گفتمان سازی و توجه به مبانی آموزشی آموزش و پرورش کار جدی صورت بپذیرد و همچنین توجه و نگاه به دستگاه تربیت کشور در سطح کلان مهمتر دیده شود.

وی در بیان ساخت و ساز در عرصه نظام آموزشی کشور خاطرنشان ساخت: متأسفانه رویکرد معماری ایرانی و اسلامی در مدارس ایران اهمیت چندانی داده نمی‌شود، باید به این مورد که در کالبد نظام آموزشی عجین است توجه شود، چرا که الگوهای اسلامی در روح و روان یادگیری نظام آموزشی تأثیر گذار است.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه در نظام شهرسازی و نیز ساخت و ساز، دولت باید در ساخت مدرسه دقت داشته باشد گفت: چه بسا این امر مهم نیازمند توجه جدی مجامع علمی همچون دانشگاه‌ها در عرصه تولید محتوا باشد و در این مورد پایان نامه‌ها و تحقیق‌ها مورد توجه قرار گیرد، چرا که لازم است الگویی برای مدرسه ایرانی اسلامی که در آن سنت و شاخص‌های نو و جدید باشد و در آن ابعاد تربیت جامع و متوازن شکل بگیرد، مورد توجه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: توجه به منابع پایدار و وقف باید مورد توجه باشد، لذا تولید منابع پایدار شدنی است، چرا که خیرین پای کار هستند و شکل گیری این امر نیازمند نگاه و توجه به مقوله آموزش می‌باشد، البته نظام آموزشی کشور مورد توجه آحاد مردم است و قطعاً در این امر خیرین و مردم کمک حال نظام آموزشی خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود: در این دیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این سازمان ارائه داد.
  • نویسنده :
  • منبع :