۱۹ دی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط ضعف ما اقتصاد است، زیرا ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته‌ایم، اقتصاد ما مردمی نیست.
محمدباقر قالیباف در همایش هندسه نظم جدید جهانی، با بیان اینکه بدون شک همه کارشناسان و محققان این را پذیرفته‌اند که دنیا در حال تغییر در نظام جهانی است، گفت: اینجا جایی است که در آن اتفاق نظر وجود دارد. شاید جایی که اختلاف نظر باشد در مختصات این نظم جهانی و شکل‌گیری آینده این نظام جهانی است که آیا تک قطبی خواهد شد؟ آیا در حقیقت جابجایی در قدرت می‌خواهد دوقطبی یا چند قطبی خواهد شد؟ موردی که در هندسه نظم جدید جهانی باید به آن توجه داشت آن است که بازیگران جدیدی پدیدار شدند که قدرتشان کمتر از دولت‌ها نیست و نگاه ژئوپولوتیکی در سرزمین‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است. فرصت‌های بزرگی در قاره آسیا و فرصت‌های زیادی برای امت اسلامی وجود دارد که ما در این نظم جهانی باید با دقت به آن توجه کنیم و از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و با حفظ استقلالمان، باید ارتباط خود را در چارچوب منافع ملی کشورمان پیش ببریم.
وی ادامه داد: ایران یک کشور قوی است، ولی سعی می‌کنند که قدرت ما را کاهش دهند و دست بر روی نقاط ضعف ما می‌گذارند. یکی از این نقاط ضعف ما اقتصاد است، زیرا ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته‌ایم، اقتصاد ما مردمی نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز منزوی نخواهد شد. البته ما در حکمرانی اقتصادی باید تجدیدنظر جدی کنیم. ریشه اصلی اینکه ما امروز در حکمرانی در چالش قرار گرفتیم و دشمنان بر آن متمرکز شدند، اشکال از جایی شروع شده که ما از مبانی تحول در اقتصاد فاصله گرفتیم.
قالیباف ادامه داد: حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه کارها را پیچیده کرده است. آنان می‌خواهند ایران اسلامی را دشمن کشورهای منطقه و مسلمان قلمداد کنند. سیاست همسایگی در اولویت ماست و باید انسجام کشورهای اسلامی، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را به ویژه در حوزه تجارت و اقتصادی بالا ببریم. اولویت ما به عنوان یک مسلمان آن است که باید در نظم آینده شاهد این باشیم که همگرایی و انسجام بیشتری بین امت اسلامی از شرق آسیا تا غرب آفریقا به وجود آید. باید با اتحاد و برادری در کنار هم قرار گیریم.



  • نویسنده :
  • منبع :