۱۹ دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: ما وظیفه داریم بزرگوارانه زندگی کنیم، لذا باید امنیت مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مردم حفظ شود.
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر، ضمن تقدیر از زحمات جمعیت هلال احمر، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی می فرماید «من ردّ عن قوم من المسلمین عادیه ماء أو نار وجبت له الجنّه» اگر آب یا آتش طغیان کند و یک عده قیام کنند و جلوی طغیان آب یا آتش را بگیرند و نگذارند به حیات یا مال یا حیثیت کسی آسیب برسد، آنها اهل بهشت هستند، همین یک جمله یک قانون اساسی است برای تشکیل هلال احمر و اگر هلال احمر دارای چندین اصل در درون خود هست همه آنها به این اصل وابسته است که «من ردّ عن قوم من المسلمین عادیه ماء أو نار وجبت له الجنّه».
وی بیان داشت: صدقه دادن گاه به مال است و گاه به جان، هلال احمر یک نهاد مردمی است، کار اینها تنها صدقه مالی نیست، بلکه اینها جان خودشان را نیز تقدیم نظام و مردم می کنند و این بذل مال و بذل جان، این گروه را از پیش روان بهشتی کرده است.
استاد سطوح عالی حوزه با گرامی داشت یاد و خاطره آتشنشانانی که در حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابه جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: کار و فعالیت های هلال احمر، یک کار ستودنی است چرا که اینها با بذل مال و جان خود امنیت را به مردم هدیه می کنند و لذا هر جا که سیل آمد یا آتش گرفت، مردم مضطرب می شوند ولی آن گاه که هلال احمر ورود می کند، همه آرام می شوند، برای همین ثواب فعالیت های اینها، ثواب مجاهدین فی سبیل الله است.
وی افزود: بهترین نعمت، نعمت امنیت است، اینکه وقتی حضرت ابراهیم خلیل کعبه را ساخت، به خدا فرمود خدایا ما کعبه را ساختیم ولی اگر این کعبه شهر آبادی نداشته باشد و امنیت در آن نباشد، سودی نخواهد داشت، لذا تو این شهر را شهر آباد و امنی قرار بده «رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا»
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: خداوند در سوره قریش با شکست لشکر ابرهه، در حقیقت دعای حضرت ابراهیم بنیانگذار کعبه را استجابت کرد که فرمود ما هم امنیت اقتصادی و روزی اینها را تأمین کردیم و به آنها رونق تجارت عطا شد، و نا امنی را هم از اینها دور کردیم «أَطعَمَهُم مِن جوعٍ وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ». پس مراد از امنیت، تنها امنیت اجتماعی و سیاسی نیست، لذا مسئولین باید امنیت اقتصادی مردم را نیز تأمین کنند،
وی ادامه داد: ما کشوری بزرگ و بزرگ زاده بوده ایم و وظیفه داریم بزرگوارانه زندگی کنیم، لذا باید امنیت مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مردم حفظ شود.
مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: این افراد که با بذل مال و جان خود، سعی می کنند امنیت مردم را حفظ کنند، آنها باید مطمئن باشند که هم خدا ناظر اینهاست و هم کار و فعالیت اینها پشتوانه دینی دارد.
آیت‌الله جوادی آملی در پایان یاد و خاطره شهدای آتش نشان و دیگر همکاران هلال احمر را که در این راه جان خود را از دست داده اند گرامی داشت و دعا کرد تا با شهدای اسلام محشور شوند.


  • نویسنده :
  • منبع :